حمل 15, 1402 20:41 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی تحولات سیاسی جهان را بسیار سریع و در عین حال در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: برای استفاده از این فرصت، سیاست خارجی باید تحرک و ابتکار و فعالیت‌های خود را افزایش دهد.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی عصر روز سه‌شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، در بیان نشانه‌های تضعیف جبهه ضدّ ایران در نظم جدید جهان آینده گفتند: دو قطبی ایجاد شده در انتخابات دو سه سال قبل آمریکا هنوز با شدت وجود دارد.ایشان در بیان مصادیقِ رو به ضعف بودن آمریکا خاطرنشان کردند: آمریکا جنگ اوکراین را راه انداخت اما این جنگ موجب فاصله افتادن میان این کشور با متحدان اروپایی‌اش شده که در واقع کتک جنگ را آنها می‌خورند اما سودش را آمریکا می‌برد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رژیم صهیونیستی یعنی دشمن دیگر جمهوری اسلامی نیز با اشاره به اینکه این رژیم در طول عمر ۷۵ ساله خود هرگز دچار گرفتاری‌های هولناکی مانند امروز نبوده است، به بیان مصادیقی از آشفتگی و وضعیت رو به فروپاشی آن پرداختند و گفتند: رژیم صهیونیستی تزلزل سیاسی دارد و در چهار سال، چهار نخست وزیر عوض کرده است، ائتلاف‌های حزبی در آن، شکل‌نگرفته، متلاشی می‌شوند، دو قطبی شدیدی در سراسر رژیم جعلی وجود دارد که تظاهرات صدها هزار نفری در برخی شهرها نشانه آن است و اینکه بخواهند با چند موشک زدن این ضعف‌ها را جبران کنند ممکن نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتشار مطالبی درباره اینکه به زودی تعداد افرادی که از اسرائیل خارج می‌شوند به دو میلیون نفر می‌رسد، هشدارهای پی در پی مقام‌های صهیونیست به نزدیک بودن فروپاشی این رژیم را از دیگر نشانه‌های تضعیف صهیونیست‌ها دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان به توطئه دشمنان برای داخل کشور پرداختند و گفتند: توطئه‌هایی برای داخل کشور بوده و خواهد بود که اغتشاشات سال گذشته که با بهانه کردن مسئله زن و با پشتیبانی دستگاههای جاسوسی غربی‌ها انجام شد، از این دست بود.

ایشان با اشاره به وضع اسف‌بار و ناامن زنان در کشورهای غربی خاطرنشان کردند: این کشورها که در برخی از آنها زنان به اذعان خودشان، در خیابان یا اردوگاه و نیروهای نظامی هم امنیت ندارند و حتی مثلاً زن مسلمان محجبه هم که برای شکایت به دادگاه آمده است، با ضربه شاکی به قتل و شهادت می‌رسد، برای جمهوری اسلامی که برترین شأن را برای زن قائل است، خط و نشان می‌کشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره فریب خوردن تعدادی از افراد در حوادث سال گذشته، گفتند: عده‌ای در داخل که اغلب فریب خورده بودند، به تبع دشمن خارجی و افراد خائن خارج از کشور، شعار آزادی زن را سر دادند که به جای حرف متین و استدلال منطقی با هوچی‌گری همراه بود.

ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاههای جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، گفتند: اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاههایی هستند، این کار را نمی‌کنند چون خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این مسئله قطعاً حل خواهد شد همچنانکه در اولین هفته‌های انقلاب، امام بزرگوار مسئله حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند.

رهبر معظم انقلاب: آمریکایی ها، متحیر و درمانده اند

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب: سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم و رشد تولید» / اقتصاد، مساله اصلی کشور است

کلیدواژه