حمل 24, 1402 17:18 Asia/Kabul
  • کنعانی : فعالیت بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین، خلاف تعهدات بین‌المللی است
    کنعانی : فعالیت بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین، خلاف تعهدات بین‌المللی است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: فعالیت بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین خلاف تعهدات بین‌المللی بوده و نیازمند تحقیق بی‌طرفانه جهانی است.

به گزارش رادیو دری؛  ناصر کنعانی امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خبرهای منتشر شده در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین و برخی کشورهای جهان به شدت نگران کننده است.

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در ادامه نوشت: این فعالیت‌ها برخلاف تعهدات بین‌المللی آمریکا به خصوص کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیک و تهدیدی برای بشریت بوده و نیازمند تحقیق بی‌طرفانه بین‌المللی است.

کمیسیون دومای روسیه برای تحقیق درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین در گزارشی اعلام کرد: واشنگتن در حال ساخت سلاح‌های بیولوژیکی مبتنی بر ژنوم انسان ( مجموعه کامل DNA هر موجود زنده،‌ «ژنوم» Genome آن نام دارد) در کل جهان است که می‌تواند آسیب‌هایی مشابه با «زمستان هسته‌ای» را به دشمن وارد کند.

براساس گزارش کمیسیون پارلمان روسیه، تسلیحات بیولوژیک ساخت آمریکا قادر هستند تا علاوه بر انسان‌ها، حیوانات و حتی محصولات کشاورزی را نیز از بین ببرند تا به دشمن از نظر اقتصادی، آسیب‌های غیرقابل جبران وارد شود.

 هشدار روسیه و چین درباره آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا

آمریکا برای مخفی کردن فعالیت های بیولوژیک خود در اوکراین تلاش می کند

کلیدواژه