ثور 02, 1402 12:47 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار عیدانه با جمعی از مردم، مسوولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی تاکید کردند: راهبرد امروز جهان اسلام باید کمک به تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین باشد.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای امروز (شنبه) به مناسبت عید سعید فطر در دیدار جمعی از مردم، مسوولان و سفیران کشورهای اسلامی، اتحاد را نیاز مبرم و ضروری امت اسلامی خواندند و با اشاره به زوال محسوس رژیم صهیونیستی و کاهش مشهود قدرت بازدارندگی آن گفتند: این پیشرفت مهم به برکت ایستادگی و مقاومت ملت و جوانان فلسطینی رخ داده است و راهبرد امروز جهان اسلام باید بر کمک و تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز باشد.

ایشان با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی افزودند: اگر به فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.

رهبر معظم انقلاب به افول تدریجی رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کردند: این افول که از چند سال قبل آغاز شده است، اکنون سرعت یافته و جهان اسلام باید از این فرصت بسیار بزرگ استفاده کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، مساله فلسطین را نه صرفاً اسلامی بلکه انسانی دانستند و با اشاره به اجتماعات و راهپیمایی روز قدس در کشورهای غیر اسلامی گفتند: اجتماعات ضد صهیونیستی روز قدس در امریکا و کشورهای اروپایی، نتیجه آشکار شدن روزافزون جنایات صهیونیست های غاصب است.

ایشان تصریح کردند: حضور شماری از مردم اروپا در حمایت از مردم فلسطین، آن هم در کشورهایی که به صهیونیست‌ها وابسته‌اند، بسیار مهم است.

رهبر انقلاب، عامل اصلی وضع فلاکت‌بار رژیم غاصب را مقاومت پر برکت درونی مردم فلسطین  و خطرپذیری و جان بر کفی جوانان آن خواندند و تأکید کردند: اوضاع امروز سرزمین‌های اشغالی اثبات می‌کند هر قدر مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در مناطق مختلف بیشتر شود، رژیم جعلی ضعیف‌تر خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کمک به نیروهای داخل فلسطین را راهبرد ضروری امروز جهان اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: جبهه مقاومت به موازات تلاش های ارزشمند خود و همه کشورهای اسلامی باید بر تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز شوند.

ایشان، گرایش به اسلام را عامل اصلی قدرت گرفتن مبارزه گروههای فلسطینی خواندند و افزودند: در دوره‌هایی که گرایش‌های اسلامی مطرح نبود، این پیشرفت‌ها وجود نداشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشگامی امام خمینی ( ره )  و جمهوری اسلامی در حمایت از مساله فلسطین تاکید کردند: این حرکت ادامه خواهد یافت وامیدواریم ملت عزیز ایران روزی را شاهد باشند که مسلمانان همه کشورهای اسلامی آزادانه در قدس شریف نماز بخوانند.

رهبر معظم انقلاب: اراده تقویت شده ملی، گره‌ گشاست

تاکید رهبر معظم انقلاب بر ادامه حمایت های ایران از فلسطین

رهبر معظم انقلاب: علت اصلی ایران‌هراسی، حمایت صریح و بی‌ملاحظه جمهوری اسلامی از فلسطین است

کلیدواژه