ثور 14, 1402 07:41 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایستادگی ملت فلسطین و سوریه شرایط را به نفع مقاومت تغییر داده و امروز رژیم صهیونیستی از همه زمان‌ها ضعیف‌تر است.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  که به سوریه سفر کرده است، در سخنرانی خود در حرم حضرت زینب(س) افزود: ۱۲ سال توطئه و فتنه کردند و پول‌های حرام را به گروه‌های تروریستی و داعش خوراندند و با استفاده از رسانه‌های امپراطوری فعال ضد  ملت مظلوم سوریه، کودکان را کشتند و زنان را بی خانمان کردند اما با وجود این جنایات هولناک امروز سوریه سرافراز ایستاده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده و ننگ ابدی برای دشمنان اسلام و مجاهدان راه‌خدا ماند.

رئیسی تصریح کرد: در کنار جنایات ۱۲ ساله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در سوریه و عراق صفحه نورانی مقاومت، ایستادگی و دفاع از حریم ولایت و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی قرار دارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: روزی که سوریه و عراق مورد تهاجم تکفیری‌ها قرار گرفت برخی شرایط را درست تحلیل نکردند اما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی این جریان را به درستی شناختند که این جریان و جنایت صهیونیستی است و با تحلیل درست در مقابل تکفیری‌ها جبهه مقاومت را ایجاد کرد.

رئیسی با قدردانی از مقاومت و ایستادگی سوریه در برابر تروریست‌ها گفت: دولت و ملت سوریه با بصیرت و به درستی در برابر این فتنه ایستادند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی حمایت از ملت‌های مظلوم بوده و خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مقاوم فلسطین و سوریه بوده و خواهد بود.

سفر تاریخی رئیس جمهور ایران به سوریه/ رئیسی: تغییرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بر روابط برادرانه تهران-دمشق تأثیر نگذاشت

کلیدواژه