جوزا 08, 1402 13:21 Asia/Kabul
  • توافق سران ایران و عمان برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف
    توافق سران ایران و عمان برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف

در بیانیه پایانی سفر رسمی و دو روزه سلطان عمان به ایران، سران دوکشور ایران و عمان برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف توافق کردند.

سران ایران و عمان در چهارچوب تقویت روابط بین دو کشور برادر و پایه‌گذاری اصول و چارچوبی جهت حفظ و استمرار این روابط از مسئولان دولتی خواستند اقدام لازم را برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف و امضای آن به نحوی که همکاری و منافع متقابل را تحکیم نماید، انجام دهند.

سلطان عمان، روز شنبه برای دیدار و رایزنی با مقامات علیرتبه جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و امروز ( یکشنبه ) نیز در پایان سفر خود به مسقط بازگشت. 

به گزارش رادیو دری،  " سید ابراهیم رئیسی "  رئیس جمهوری ایران  و  «هیثم بن طارق آل سعید»، در پایان  سفر سلطان عمان بیانیه مشترکی صادر کردند. 

در بیانیه پایانی سفر رسمی و دو روزه سلطان عمان به ایران،  طرفین  ضمن تأکید بر نقش سازنده بخش خصوصی دو کشور  بر ضرورت فعال شدن توافقات موجود  و همکاری برای رسیدن به توافقات جدید که در راستای خدمت به مصالح مشترک باشد، تأکید کردند.

طرفین در این بیانیه، با ابراز علاقه نسبت به رشد روزافزون روابط در آینده، از تشکیل کمیته‌های مشترک و تبادل کارگروه‌ها و دیدارهای مختلف با هدف پیگیری توسعه روابط تاکید کردند.

سلطان هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان، در این بیانیه  ضمن تقدیر از سیاست همسایگی دولت سیزدهم نسبت به کشورهای منطقه، همکاری نزدیک کشورهای منطقه خلیج فارس را موجب تحکیم ثبات و صلح منطقه‌ای دانستند.

رئیسی: روابط ایران و عمان ارتقا یافته است

کلیدواژه