جوزا 18, 1402 07:41 Asia/Kabul
  • حضور نمایندگان پلیس ایران در نشست بین المللی رئیسان اینترپل
    حضور نمایندگان پلیس ایران در نشست بین المللی رئیسان اینترپل

رئیس و هیاتی از پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین نشست بین المللی رئیسان اینترپل کشور‌های عضو سازمان اینترپل در کشور سنگاپور حضور یافتند.

به گزارش رادیو دری، سردار «مجید کریمی» رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اتفاق هیات همراه، در هجدهمین نشست بین المللی رئیسان اینترپل کشور‌های عضو سازمان اینترپل در کشور سنگاپور شرکت کردند.

در این نشست که با حضور حدود ۲۷۰ نفر از ۱۳۳ کشور عضو سازمان اینترپل برگزار شد؛ سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، چندین ملاقات دو جانبه و چند جانبه با مقامات ارشد پلیس کشور‌های شرکت کننده و مدیران بخش‌های تخصصی سازمان اینترپل داشت.

سردار کریمی با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست سه روزه گفت: این نشست با سخنرانی رئیس سازمان جهانی اینترپل آغاز و در آن حوزه‌های مختلف جرایم بین‌المللی، از جمله قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و مهمات، قاچاق انسان و سایر جرایم خشن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس و هیاتی از پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر احقاق حقوق اتباع ایرانی بیان کرد: طی دیدار‌های هیات انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این نشست، درخصوص استرداد متهمان بین‌المللی، به ویژه متهمان جرایم اقتصادی و قاچاق و افزایش سطح تعاملات پلیسی، با برخی از کشور‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

آمادگی "اینترپل" برای همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم

کلیدواژه