سرطان 02, 1402 10:58 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از گزارش ناقص دبیرکل سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر
    انتقاد ایران از گزارش ناقص دبیرکل سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو گفت: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که طبق آن گزارش دبیرکل از وضع حقوق بشر در ایران به پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر ارائه شده، با اهداف سیاسی و غیرمنصفانه بانیان آن به تصویب رسیده است.

به گزارش رادیو دری، «علی بحرینی» سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو گفت: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که براساس آن گزارش دبیرکل از وضع حقوق بشر در ایران به نشست ۵۳ شورای حقوق بشر ارائه شده است، با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی، مغرضانه و غیرمنصفانه بانیان آن به تصویب رسیده است.

بحرینی با بیان اینکه چنین قطعنامه‌ای هدفش کمک به ارتقاء حقوق بشر نیست و اینگونه گزارش‌دهی‌ها از سوی دبیرکل سازمان ملل، اساساً پرهزینه، غیرمنطقی، غیرضروری و غیرحرفه‌ای است، تصریح کرد: یک گزارش مستقل و بی طرف باید حقایق را براساس شواهد و مستندات معتبر منعکس کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با اشاره به ادعای این گزارش که تعاملات ایران براساس تعهدات بین‌المللی حقوق بشری این کشور، محدود و میزان اجرای توصیه‌های ساز وکارهای بین‌المللی حقوق بشر توسط ایران پایین است، گفت: طرح چنین ادعایی به خوبی گویای یک جانبه بودن و ارزیابی جانبدارانه و غیرمتوازن گزارش است.

بحرینی افزود: این ادعا که تحریم‌ها شامل مردم ایران نمی‌شود و صرفا بخش‌هایی از ایران را هدف قرار می‌دهد نادرست است و نشان دهنده شدت و سختی وضع موجود ناشی از تحریم‌های غیرانسانی علیه مردم ایران نیست.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو تصریح کرد: این ادعا در تضاد با اسناد و گزارش‌های سازمان ملل و اعتراف کشورهای تحمیل کننده تحریم ها است.

گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران فاقد اعتبار است

کلیدواژه