سرطان 13, 1402 08:42 Asia/Kabul
  • اعلام حمایت صریح ایران از مردم و مقاومت فلسطین در پی جنایات جدید رژیم اسرائیل
    اعلام حمایت صریح ایران از مردم و مقاومت فلسطین در پی جنایات جدید رژیم اسرائیل

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بار دیگر با حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین، حمایت صریح از مقاومت فلسطین را اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در واکنش به دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین تصریح کرد: رژیم اسرائیل فقط در برابر منطق زور و نه مذاکره و سازش تسلیم می شود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به نشریه آمریکایی نیوزویک نیز در واکنش به این جنایات رژیم اسرائیل گفت: "بر اساس ارزیابی ایران، فلسطینی‌ها نمی‌توانند از طریق مذاکره حقوق سلب شده خود را از رژیم اسرائیل به دست آورند، زیرا فقط با اتکا به زور می توان رژیم اسرائیل را وادار به گفت و گو کرد؛ بنابراین، ایران از هرگونه درخواست کمک از سوی مقاومت فلسطین حمایت می کند."

 به گزارش رادیو دری، در نتیجه جنایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین، تاکنون ۱۱ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بامداد روز دوشنبه پهپادهای رژیم صهیونیستی به خانه‌های شهروندان فلسطینی و مساجد در شهر جنین و اردوگاه این شهر حمله کردند.

همچنین نظامیان صهیونیست از چند محور به این شهر یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن، عملیات ضد صهیونیستی در طول ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که سران سیاسی و نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم به ناتوانی خود در مقابله با این عملیات‌ها اذغان کرده و درباره گسترش آن هشدار می‌دهند.

«فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل متحد نیز در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، توقف حملات اسرائیل را خواستار شد و گفت: انجام حملات مسلحانه در مناطق پرجمعیت غیرقابل قبول است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران: حمایت از فلسطین و قدس، اولویت ایران است

کلیدواژه