اسد 01, 1402 13:02 Asia/Kabul
  • درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی درباره هتک حرمت قرآن کریم
    درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی درباره هتک حرمت قرآن کریم

وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با همتای اماراتی، برگزاری نشست فوری وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای بررسی موضوع هتک حرمت قرآن کریم در اروپا خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه شنبه در تماس تلفنی با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، اهانت به قرآن کریم را موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان دانست و بر ضرورت برخورد جدی با عاملان این توهین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با یادآوری سفر اخیر خود به امارات و دیدارها و مذاکرات بسیار خوب و سازنده با مقامات عالیرتبه این کشور، اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته را مورد توجه قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران امنیت منطقه خلیج فارس را برای جمهوری اسلامی ایران مهم دانست و گفت کشورهای منطقه می توانند بدون مداخلات خارجی امنیت منطقه را تامین کنند.

وزیر امور خارجه امارات نیز اهانت به کتب آسمانی، ادیان و اعتقادات دینی را به شدت محکوم و از پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران برای برگزاری نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان با اشاره به سفرهای متقابل مقامات ایران و امارات، سفر اخیر امیرعبداللهیان به امارات را مهم ارزیابی کرد و توسعه همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها را خواستار شد.

رئیسی: محکومیت اهانت به قرآن کریم از سوی دولت سوئد به هیچ وجه کافی نیست

کلیدواژه