اسد 06, 1402 13:14 Asia/Kabul

ایران اسلامی در عاشورای حسینی یکپارچه عزا و اشک است و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) با دلهای سوخته و چشمان بارانی به یاد شهدای دشت کربلا سوگواری می کنند.

به گزارش رادیو دری؛ امروز همزمان با دهم محرم و عاشورای حسینی، مردم در سراسر ایران اسلامی جامه سیاه بر تن، در محفل های عزای حضرت سیدالشهدا(ع) شرکت می کنند.

عاشورا نقطه اوج آیین های محرم است و در این روز خیابان ها و کوچه های سراسر ایران، میعادگاه عزاداران حسینی می شود که در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی، اشک می ریزند و بر سر و سینه می زنند و عزای حضرت ثارالله (ع) را اقامه می کنند.

عاشورای حسینی در ایران
عاشورای حسینی در ایران
عاشورای حسینی در ایران

در مشهد الرضا نیز ارادتمندان اهل بیت (ع) از مناطق مختلف ایران به  آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) مشرف شده اند و با عزاداری و نوحه سرایی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام ابراز می‌کنند و  این مصیبت بزرگ  را به محضر امام هشتم و امام عصر (عج) تسلیت می‌گویند.

دسته‌های عزادار حسینی با ندای «یا ابالفضل»، «یا حسین» و «لبیک یا حسین» راهی صحن و سرای حرم مطهر رضوی می شوند و در این مکان مقدس آیین سوگواری جد بزرگوار حضرت رضا (ع) را با شکوه و اخلاص برگزار می کنند.

همچنین در سراسر ایران به رسمی چند ساله، نماز ظهر عاشورا،  با حضور شکوهمند عزاداران حسینی اقامه می شود.

نماز ظهر عاشورا

رادیو دری فرا رسیدن عاشورای حسینی را تسلیت می‌گوید

برگزاری آیین‌های عاشورایی در افغانستان با حضور پرشور شیعیان عزادار

کلیدواژه