اسد 11, 1402 09:00 Asia/Kabul
  • توسعه روابط ایران و سوریه نقش مهمی در حوزه منطقه‌ای و بین المللی دارد
    توسعه روابط ایران و سوریه نقش مهمی در حوزه منطقه‌ای و بین المللی دارد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: توسعه روابط ایران و سوریه نقش مهمی در حوزه منطقه‌ای و بین المللی دارد.

به گزارش رادیو دری، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل شامگاه سه‌شنبه در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه با  ابراز خرسندی از روند رو به گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌ها تهران - دمشق، افزود: جبهه مقاومت توانسته است با اتحاد و کنار یکدیگر بودن توطئه‌های دشمنان و اهداف شوم آنان را خنثی کند و به پیروزی‌های فراوانی دست یابد و بی تردید پس از این نیز موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهد کرد. 

ولایتی تصریح کرد: سوریه نماد مقاومت بوده و نقش رئیس جمهوری آن کشور تعیین کننده و موجب عزت جمهوری عربی سوریه در مقابل تهاجم‌ صهیونیست‌ها و حامیان آنها به رهبری آمریکا بوده است.

فیصل مقداد نیز با قدردانی از مواضع محکم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و جبهه مقاومت گفت: علیرغم همه چالش‌ها و مشکلات، ملت و دولت سوریه به برکت دوستی با جمهوری اسلامی ایران همچنان قدرتمند در برابر تروریست‌ها و نیروهای بیگانه مقاومت می‌کند.

 وزیر امورخارجه سوریه در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است.جمهوری اسلامی ایران با سوریه همکاری راهبردی دارد و حمایت تهران از دولت قانونی این کشور در طول بحران سوریه و کمک به دولت اسد در فرایند مبارزه با گروه‌های مختلف تروریستی موید این امر است.

روابط بین سوریه و ایران بعد از شکست گروه تروریستی داعش، اکنون گسترده و متنوع شده است و چشم انداز‌های روشنی  برای توسعه این روابط در همه زمینه‌ها وجود دارد.

امیرعبداللهیان: بدون توجه به مسئله‌ آوارگان و تحریم‌ها، نمی‌توان بحران سوریه را هدایت کرد

کلیدواژه