اسد 17, 1402 14:16 Asia/Kabul
  • رئیسی در اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌های ایران: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند
    رئیسی در اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌های ایران: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند، گفت: خبرنگاران ه عنوان رسانه باید در دل مردم امید آفرینی کنید.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در آئین تجلیل از اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و اشاره به اهمیت شغل خبرنگاری افزود: قلم و خبرنگاران، تصویرسازان و تاریخ نگاران از جایگاه بالایی برخوردار هستند که باید با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند اخبار و اطلاعات را به مخاطبان انتقال دهند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیروی انسانی را از مهمترین محورها در حوزه خبر دانست و گفت: اگرچه با پیشرفت تکنولوژی ابزار انتقال خبر بسیار افزایش یافته اما این نیروی انسانی است که باید نقش محوری داشته و دست به قلم برده و با هنر خود به بهترین شکل ممکن مطالب را برای مخاطبان پرورش دهد.

رئیسی با قدردانی از اهالی رسانه تصریح کرد: جریان رسانه‌ای دشمن به دنبال جلوه دادن باطل به عنوان حق و حق به عنوان باطل است و می‌خواهد فضا را آلوده نشان دهد ؛ در این جنگ شناختی باید با استفاده از ابزار دفاع شناختی به مقابله با دشمنان رفت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید پیشرفت‌ها دیده شود، گفت: بیان مشکلات از سوی منتقدین مستلزم آن است که همراه ارائه راهکار باشد و کسانی که اهل اندیشه و فکر هستند باید برای برون رفت کشور از این مشکلات راهکار ارائه دهند.

امروز سه‌شنبه هفدهم مرداد/اسد  ۱۴۰۲ برابر با هشم اوت ۲۰۲۳ روز گرامیداشت خبرنگار است.۲۵ سال پیش در چنین روزی (هفدهم مرداد، اوت ۱۹۹۸)، شبه نظامیان طالبان، هشت نفر از دیپلمات‌های کنسولگری ایران را به همراه «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهر مزار شریف افغانستان به شهادت رساندند.

به همین مناسبت، این روز درتقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام روز خبرنگار مزین شده است.

کلیدواژه