سنبله 10, 1402 16:52 Asia/Kabul
  • دریادار ایرانی: ‌ارتش زائران اتباع را از بدو ورود ‌تا خروج زیر پوشش دارد‌
    دریادار ایرانی: ‌ارتش زائران اتباع را از بدو ورود ‌تا خروج زیر پوشش دارد‌

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خدمات‌دهی به زائران خارجی از بد ورود تا زمان خروج از کشور انجام می‌شود و در مسیر نیز مواکبی برای ارائه خدمات مستقرشده است .

به گزارش رادیو دری، امیر دریادار شهرام ایرانی امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه دو گروه زوار را تحت پوشش داریم، اظهار داشت: گروه اول زائرانی هستند که از کشورهای دیگر مانند هند، پاکستان و افغانستان از مرز جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند.

وی بابیان اینکه این افراد همان‌جا پذیرایی شده و نیازهای اولیه آن‌ها تأمین می‌شوند، اعلام کرد: در ادامه نیز برای گروه دوم در مرز شلمچه مستقر هستیم و یک بیمارستان کامل در این مرز داریم که خدمات به زائرانی که در این نقطه مرزی هستند ارائه می‌دهد. در واقع خدمات‌دهی به زائران از بد ورود تا زمان خروج از کشور انجام می‌شود.

 

فرمانده نیروی دریای ارتش افزود: همچنین مواکبی داریم که در مسیرند و زائران می‌توانند برای استراحت، نماز و تغذیه از این مواکب استفاده کنند.

دریادار ایرانی بابیان اینکه در دو طرف مرز تلاش برای حفظ امنیت وجود دارد و در این خصوص هیچ مشکلی نیست، عنوان کرد: بیشتر تلاش‌ها بر این است که زائران در مسیر دچار مشکل نشوند و تمرکز کشور ما و عراق بر همین مبنا است و امنیت را خود آقا اباعبدالله الحسین برقرار کرده و می‌کند.

وی بیان کرد: اربعین نقطه عطفی در تاریخ اسلام است و نقطه اشتراک بزرگی است بین همه مسلمانان و به‌طور خاص در ایران‌زمین که برادری بسیار زیادی بین شیعه و سنی ایجاد کرده است و همین کفایت می‌کند تا دشمن نتواند سو استفاده‌ای داشته باشند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امسال نیز در مرزهای کشور همه‌چیز برای زائران فراهم است و همه می‌خواهند باجان و دل به زائران خدمت کنند و پابوس آقا امام زمان و سیدالشهدا باشند.

دریادار ایرانی بیان کرد: خدمات ما بیشتر در حوزه بهداشت و درمان، حوزه تغذیه، اسکان، تأمین نیازمندی‌های اولیه و پارکینگ است به این شکل که مکان‌هایی که داشتیم و می‌توانستیم خودروی زائران را در آن جا بدهیم انجام دادیم. 

تاکید فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر امنیت کامل مرزها در زمان برگزاری اربعین حسینی

 

کلیدواژه