سنبله 14, 1402 08:32 Asia/Kabul
  • پایان مهلت صدور روادید اربعین حسینی در نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان
    پایان مهلت صدور روادید اربعین حسینی در نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران از پایان مهلت صدور روادید رایگان اربعین حسینی در نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: صدور روادید دو بار ورود اربعین حسینی برای زائران افغانستانی از طریق نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روز دوشنبه پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: در راستای تسهیل سفر زائران افغانستانی به عراق در ایام اربعین حسینی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های این کشور در افغانستان صدور ویزای دو بار ورود "رایگان" از ۲۶ اوت آغاز و تا روز(دوشنبه ۴ سپتامبر) ادامه یافت و از این پس صدور روادید ایران برای اتباع افغانستان طبق روال عادی صورت می‌گیرد.

بنا بر اعلام سفارت ایران در افغانستان، تعداد متقاضیان افغانستانی روادید اربعین بسیار زیاد و فراتر از حد انتظار بوده است، اما سفارت و نمایندگی‌های ایران در افغانستان به درخواست روز‌های گذشته متقاضیان افغان برای صدور روادید در شیفت‌های اضافه و خارج از وقت اداری رسیدگی کرد.

۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری (۶ سپتامبر ۲۰۲۳)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

مشکل روادید زائران خارجی اربعین به دستور رئیس جمهوری ایران حل شد

کلیدواژه