سنبله 22, 1402 15:31 Asia/Kabul
  • کنعانی: مواضع ضدایرانی پارلمان اروپا، به روابط دو جانبه ضربه زده است
    کنعانی: مواضع ضدایرانی پارلمان اروپا، به روابط دو جانبه ضربه زده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به مواضع و اظهارات ضد ایرانی رئیس پارلمان و برخی نمایندگان اتحادیه اروپایی گفت: این مواضع ضدایرانی به روابط دو جانبه ضربه زده است.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی افزود: اظهارات مداخله‌جویانه روز گذشته برخی نمایندگان پارلمان اروپا در خصوص مسایل داخلی ایران، به روشنی بازتاب دهنده اثرپذیری برخی سیاستمداران اروپایی از کارزارهای اطلاعات غلط و در بهترین حالت بیانگر گرفتار آمدن آنان در باتلاق مشورت‌های مغرضانه و سوگیرانه است.

وی اظهار کرد: به کارگیری منطق مداخله جویی و توسل به فشار بی‌حاصل سیاسی-تبلیغاتی در برابر منطق آمادگی برای تعامل مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک، جدی نبودن و بی صداقتی برخی در اروپا در تعامل با جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش آشکار می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: این مواضع، استمرار سیاست شکست خورده در قبال واقعیت‌های جامعه و مردم ایران و همچنین نشان دهنده سردرگمی آنان‌ در برابر پایداری، عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

کنعانی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان پارلمان اروپا با عبرت گرفتن از ناکامی‌های خود در فهم تحولات ایران در سالهای اخیر، به زودی به فهم حقائق برسند و در پی تصحیح و جبران این مواضع و اظهارات نادرست باشند.

کنعانی: صادرکنندگان تسلیحات به منطقه، از اقتدار دفاعی ایران نگرانند

کنعانی چافی خطاب به پارلمان اروپا: حقوق بشر⁩ چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟

کلیدواژه