تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس امریکا علیه ایران در نشست سازمان ملل
(last modified 1402-06-29T04:11:35+00:00 )
سنبله 29, 1402 08:41 Asia/Kabul
  • تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس امریکا علیه ایران در نشست سازمان ملل
    تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس امریکا علیه ایران در نشست سازمان ملل

رئیس‌ جمهور امریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعاهای بی‌پایه و اساس خود علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش رادیو دری،  جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعاهای بی‌پایه و اساس خود درباره پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران را تکرار کرد که تهران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته، پیدا نکرده‌اند.

آمریکا طی چهار دهه اخیر بیشترین سیاست ها و اقدامات یکجانبه را علیه جمهوری اسلامی ایران به شکل های مختلف مانند اعمال گسترده ترین تحریم ها، تهدید نظامی، به راه انداختن کارزار های سیاسی و دیپلماتیک و جنگ روانی صورت داده است.

به رغم بی نتیجه ماندن سیاست ها و اقدامات یکجانبه آمربکا علیه ایران اما واشنگتن هم چنان اصرار بر تداوم این رویکرد غیر قانونی و بر خلاف منشور سازمان ملل علیه تهران دارد ودر دوره ریاست جمهوری بایدن جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران را به بهانه های مختلف تشدید کرده است.

 

کلیدواژه