رئیسی در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه: تجدیدنظر در ساختار سازمان ملل ضروری است
(last modified 1402-07-01T04:46:20+00:00 )
میزان 01, 1402 09:16 Asia/Kabul
  • رئیسی در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه: تجدیدنظر در ساختار سازمان ملل ضروری است
    رئیسی در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه: تجدیدنظر در ساختار سازمان ملل ضروری است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظهور قدرت های نوظهور، تجدیدنظر در ساختار سازمان ملل متحد را ضروری دانست.

به  گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی»در گفت و گو با شبکه تلویزیونی RT روسیه تصریح کرد: تجدیدنظر در ساختار سازمان ملل به نحوی که بتواند نقش خود را در مورد گسترش امنیت و عدالت و امنیت ایفا کند، یک ضرورت است، زیرا اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به پدید آمدن قدرت‌های نوظهور در جهان از میان کشورهای در حال توسعه، نقش سازمان ملل روز به روز کاهش خواهد یافت و جایگاه آن رو به افول خواهد رفت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با توجه به تاریخ کهن، سنت زیبا و بسیار قدیمی و جامعه پویای ایران، درباره آینده کشور گفت: ایران دارای یک سابقه و تمدن کهن است و این تمدن با داشته‌های مردمانش از باورها و اعتقادات دینی قوی آنها آمیخته شده و از طرف دیگر ایمانی که این مردم به ارزش‌های الهی دارند، امیدی در آنها ایجاد کرده است که آینده را بسیار درخشان می‌کند.

رئیسی افزود: نمودها و نشانه‌های این آینده درخشان از جمله دستیابی به پیشرفت‌های چشمگیر به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها کاملاً مشهود است؛ به عبارتی ملت ایران توانسته است با ایمان و امید خود دشمنان را مستاصل و وادار به عقب‌نشینی کند.

وی درباره عضویت ایران در بریکس نیز اضافه کرد: ایران کشوری با ظرفیت‌های بسیار بالاست و از موقعیت ژئوپلتیکی ممتازی در ارتباط با کشورهای خلیج فارس و دریای عمان و از سوی دیگر آسیای مرکزی برخوردار است و غیر از آن ظرفیت‌های بسیاری از جمله مرکزیت انرژی نیز در درون ایران وجود دارد.

رئیس جمهوری ایران اظهار کرد: در نظم نوین جهانی که در حال شکل‌گیری است، ایران یکی از بازیگران اصلی محسوب می‌شود و امروز جریان مقاومت در منطقه با نام ایران رقم خورده است.

رئیسی درباره جنگ اوکراین و روسیه هم تاکید کرد: اتمام این جنگ در کوتاه ترین زمان به نفع همه خواهد بود.

وی علت وقوع این جنگ را سلطه‌طلبی‌های ناتو خواند و افزود: امروز اوکراین از جانب آمریکا و کشورهای اروپا شدیداً حمایت و تقویت تسلیحاتی می‌شود و این موضوع طبیعتاً این کشور را به ادامه جنگ تشویق می‌کند.

رئیسی: در دکترین نظامی ایران جنگ جایی ندارد

توصیه رئیسی به رسانه‌های غربی: حقایق ایران را بازگو کنید

کلیدواژه