میزان 09, 1402 13:19 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شده است، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دارای سیرقهقرایی عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: وحدت امروز به معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست، بلکه اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: «دشمن نمی خواهد امت اسلامی وحدت و انسجام داشته باشد امروز هرکس در جهت انسجام و وحدت حرکت کند در جهت راهبرد اسلام است و اگر با قلم و گاهم هایش در جهت تفرقه تلاش کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.»

رئیسی با تاکید بر اینکه توجه به آزادی قدس شریف و فلسطین مهمترین شاخص امت اسلامی در وحدت است، اظهار کرد، به دنبال عادی سازی روابط بودن با رژیم صهیونیستی شاخص در سیر ارتجاعی و قهقرایی برای هر دولتی است.

 رئیسی با اشاره به اینکه این نشست اگرچه هر سال تکرار می‌شود اما هر سال یک پیام و یک سخن و با نگاه به مسائل مستحدثه در جهان اسلام دارد، افزود: مسائلی همچون آنچه از حرکت‌های تکفیری، جنایت‌های هولناک در مساجد و در مراکز مذهبی انجام می‌شود، انفجار در پاکستان و افغانستان و به خاک و خون کشیدن مردم و جنایت دست‌نشاندگان آمریکایی و رژیم صهیونیستی در جای جای کشورهای اسلامی، انسجام امت اسلامی را در مقابل جریان تکفیری ایجاب می‌کند.

رئیس جمهوری ایران  خطاب به حاضران کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه ادراک و نگاه مشترک همه شما و ادراک همه علما و اندیشمندان بر تقریب و نفرت از تکفیر است، گفت: نگاه مشترک همه شما امروز با همین نشست‌ها به وجود آمده و آن این است که راه مقابله با دشمن تسلیم و سازش نیست بلکه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند تسلیم و سازش با او نیست بلکه مقاومت و ایستادگی است، اضافه کرد: گزینه تسلیم و سازش امروز از روی میز برداشته شده است، دیگر سخن هیچ دغدغه‌مندی در فلسطین و لبنان در مناطق مختلف، تسلیم نیست، گزینه سازش به هیچ عنوان روی میز نیست، گزینه برای همه مجاهدین به صورت یکپارچه در سرزمین‌های اشغالی و در جهان اسلام گزینه‌ای است که جواب داده است و آن هم گزینه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن است.

رئیسی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نشستی ضد صهیونیستی و ضد نظام سلطه است، خاطرنشان کرد، راهبرد وحدت امروز می تواند امت اسلامی را در برابر دشمن تقویت کند و در برابر جنگ ترکیبی دشمن راهکار وحدت و انسجام است.

گفتنی است؛ سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از 28 سپتامبر/6میزان تا سوم اکتبر/11میزان با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» در دو قالب حضوری و وبیناری در حال برگزاری است.

آغاز سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه