میزان 18, 1402 12:11 Asia/Kabul
  • در روز جهانی کودک، رژیم صهیونیستی با بمب و موشک به سراغ کودکان فلسطینی رفت
    در روز جهانی کودک، رژیم صهیونیستی با بمب و موشک به سراغ کودکان فلسطینی رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در روز جهانی کودک، رژیم کودک کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب و موشک و آتش به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفته است.

پس از عملیان "طوفان الاقصی" توسط شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حمله کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

همزمان با تداوم حملات رژیم اسرائیل به باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد تا کنون دستکم ۶۸۷ نفر شامل ۱۴۰ کودک و ۱۰۵ زن به شهادت رسیده‌اند. 

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزهای نظامی مکرر خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون، هزاران کودک فلسطینی را در باریکه غزه به شهادت رسانده و علاوه بر آن صدها کودک نیز به دلیل بیماری و شرایط بد تحت محاصره جان خود را از دست دادند.

در همین حال، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز (سه‌شنبه) به مناسبت روز جهانی کودک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آینده روشن فلسطین به دست کودکان امروز و آینده سازان فردای این سرزمین رقم می‌خورد و این چیزی است که رژیم غاصب صهیونیستی همیشه از آن واهمه داشته است.

کنعانی چافی افزود: در روز جهانی کودک (۸ اکتبر) رژیم کودک کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب و موشک و آتش به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفته و در دو روز گذشته جان شیرین بیش از ۹۰ کودک بی‌گناه را گرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون حقوق کودکان، همه کودکان بدون تبعیض حق حیات دارند.

شمار شهدای غزه به ۷۰۴ نفر افزایش یافت

 

کلیدواژه