عقرب 01, 1402 13:19 Asia/Kabul
  • نامه روسای دانشگاه‌های ایران به سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
    نامه روسای دانشگاه‌های ایران به سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

رئیسان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و ضرورت اقدامات لازم برای جلوگیری از این فاجعه نامه ای را به دفتر سازمان ملل در تهران تحویل دادند.

به گزارش رادیو دری، در این نامه از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که با استفاده از ظرفیت این سازمان، ضمن توقف فوری حملات به نوار غزه و بازگشایی مسیرهای انتقال مجروحان، انتقال دارو و امکانات بین‌المللی، به منظور جلوگیری از نقض حقوق بشر و حمله به غیرنظامیان در فلسطین و تأمین حقوق متعارف انسانی تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

رییسان دانشگاه های ایران تاکید کردند: اقدامات دبیرکل سازمان ملل می‌تواند به ایجاد صلح و عدالت در این منطقه کمک کند.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به  جنایات صهیونیست‌ها، از روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تا کنون، چهار هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

واکنش استادان دانشگاه‌های ایران به جنایت صهیونیستها در بیمارستان المعمدانی

کلیدواژه