عقرب 01, 1402 19:50 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس شورای اسلامی ایران: فلسطین مساله اول جهان اسلام است
    رئیس مجلس شورای اسلامی ایران: فلسطین مساله اول جهان اسلام است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: روزهایی که در آن به سر می‌بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان به ویژه دنیای اسلام است.

به گزارش رادیو دری، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفرای کشورهای اسلامی دبیران و روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران که در سالن جلسات کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، با بیان اینکه «روزهایی که در آن به سر می‌بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان به ویژه دنیای اسلام است» گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که «مساله فسلطین مساله اول جهان اسلام است» و امروز می‌توانیم بگوییم مساله فلسطین مساله اول جهان است.

قالیباف در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست با اشاره به عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد: فلسطینیان در روز ۷ اکتبر تصمیم گرفتند که به جای آنکه هر روز بمیرند، یکبار با عزت و با شرف بمیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: دولت امروز رژیم صهیونیستی مجمعی از دزدان و قاتلان است که هیچ خط قرمز اخلاقی و انسانی را به رسمیت نمیشناسد.

وی افزود: اگر این نظر، زمانی باور قلبی ما یا ادعای حامیان مظلومیت فلسطین بود، اکنون، حقیقتی است که همه مردم جهان می توانند ابعاد آن را در تلفن همراه و صفحات تلویزیون خود مشاهده کنند.

قالیباف گفت: جهان امروز، باید درک کند که این رژیم یک تهدید برای همه بشریت است و از بین بردن آن قبل از آنکه یک مسئله سیاسی یا نظامی باشد، یک وظیفه انسانی و الزام اخلاقی است.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها این روزها در حال قتل دستجمعی کودکان هستندو تصاویری که این روزها از مظلومیت کودکان فلسطینی منتشر می شود در تاریخ جهان بی سابقه است.

امیرعبداللهیان: جهان شاهد جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است

کلیدواژه