عقرب 10, 1402 10:16 Asia/Kabul

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جهانیان امروز شاهد نسل‌کشی‌ها، کودک‌کشی‌ها و جنایت ضد بشری در غزه هستند.

به گزارش رادیو دری، سردار سرلشکر «یحیی رحیم‌صفوی» سه‌شنبه‌شب در همایش بین‌المللی امنیت مشترک و صلح پایدار در پکن تصریح کرد: دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در توقف جنایت‌های غیرقابل تصور در غزه ناتوان هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: جهانیان همچنان شاهد تخریب‌ صدها خانه، بیمارستان و به شهادت رساندن و مجروح کردن چند هزار نفر و قطع آب، برق، سوخت، دارو و غذا در غزه هستند.

سردار سرلشکر رحیم‌صفوی اظهار کرد: فرماندهی سیاسی، نظامی و رسانه‌ای کشتار عظیم فلسطینیان ساکن غزه در اختیار یک دولت مستکبر به نام ایالات متحده آمریکاست.

وی همچنین گفت: گفتمان‌سازی در محیط بین‌المللی برای حفظ امنیت جهانی و ابعاد مختلف آن یک ضرورت حیاتی برای همه دولت‌ها و ملت‌هاست، چرا که امنیت عظیم‌ترین نعمت الهی و اساس همه پیشرفت‌های بشری است.

سردار سرلشکر رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: هژمونی و یک‌جانبه‌گرایی آمریکا پس از اتخاذ استراتژی غلط لشکرکشی و اشغال نظامی 20 ساله افغانستان و عراق از سال 2001 تا سال 2022 و دست نیافتن به اهداف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی و خروج اضطراری از افغانستان با هزینه‌کردن بیش از هفت تریلیون دلار شکست خورده است.

 

کلیدواژه