عقرب 12, 1402 11:11 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه ایران: آمریکا حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم جنایت کار اسرائیل کرده‌ است
    سخنگوی وزارت خارجه ایران: آمریکا حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم جنایت کار اسرائیل کرده‌ است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا و چند کشور معدود، سازمان ملل متحد را گروگان گرفته و صلح و امنیت بین‌المللی و ⁧ حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم نژادپرست و جنایت کار اسرائیل کرده‌اند.

«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا، با انتشار تصاویری از این اردوگاه  در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: ویرانی اردوگاه ⁧ البریج⁩ در مرکز باریکه ⁧غزه⁩ پس از حملات رژیم صهیونیستی، گویای عمق جنایت و کشتار مردم مظلوم فلسطین است.

سخنگوی وزارت امورخارجه‬ ایران تصریح کرد: ‏اکثریت قریب به اتفاق کشورها، دولت‌ها و ملت‌های جهان آتش بس و پایان حملات ویرانگر و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی ضد مردم بی‌دفاع فلسطین در باریکه غزه را خواستار هستند، به جز دولت آمریکا و چند دولت مشخص اروپایی که همواره با شعار دروغین دفاع از حقوق بشر، به مداخله در امور داخلی دیگر کشورها می‌پردازند.

کنعانی‬ چافی تصریح کرد: ‏روشن است که آمریکا و چند کشور معدود، سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان را گروگان گرفته و صلح و امنیت بین‌المللی و ⁧ حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم نژادپرست و جنایت کار اسرائیل کرده‌اند.‏سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: مقامات دولت آمریکا و حامیانش  به اندازه مقامات رژیم صهیونیستی در ارتکاب این همه جنایت جنگی در باریکه غزه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

رژیم صهیونیستی با وجود فراخوان جهانی برای آتش‌بس فوری در باریکه غزه، به حملات جنون‌آمیز خود ضد مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در این منطقه ادامه می‌دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته گذشته، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و آتش‌بس بشردوستانه کامل و توقف خصومت‌ها در باریکه غزه را خواستار شد.

در این حال حمایت دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی به مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی تبدیل شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون شمار شهدای غزه به بیش از ۹ هزار نفر از جمله سه هزار و ۷۶۰ کودک و ۲ هزار و ۳۲۶ زن رسیده است و ۲۳ هزار نفر مجروح شده‌اند.

کلیدواژه