عقرب 15, 1402 11:57 Asia/Kabul
  • ایران و عراق: آتش‌بس باید هر چه زودتر در غزه برقرار شود
    ایران و عراق: آتش‌بس باید هر چه زودتر در غزه برقرار شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک مساله فلسطین را مهمترین موضوع جهان اسلام دانستند و آتش بس فوری در غزه را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری؛ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با نخست وزیر عراق در تهران در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای اسلامی، منطقه و جهان و آنانی که به خدا معتقدند در برابر خدا، آنانی که به وجدان بشری معتقدند در برابر وجدان و آنانی که به تاریخ معتقدند در برابر تاریخ نمی‌توانند پاسخگوی سکوت در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه باشند.

سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه برقراری آتش‌بس و کمک‌رسانی به غزه باید هر چه زودتر انجام شود افزود: کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی، آنان را برای قتل، کشتار و اقدامات بی‌رحمانه نسبت به مردم فلسطین تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه ادعای آمریکا برای کمک به برقراری آتش‌بس در باریکه غزه  دروغ است‌ تصریح کرد: آمریکا قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل متحد را وتو و عملاً از رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین حمایت می کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، ادامه بمباران باریکه غزه را جنایت ضد بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی خواند و تاکید کرد: ایران از هر اقدام و همکاری کشورهای اسلامی، منطقه یا جهان برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه آمریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم و مقتدر غزه استقبال می‌کند.

  • السودانی: مهمترین مساله امروز ما فلسطین است

نخست وزیر عراق نیز در این نشست گفت: مهمترین مساله امروز ما فلسطین و کشتار سازمان یافته و دسته‌جمعی است که علیه ملت فلسطین و فرزندان‌مان در غزه و کرانه باختری در حال رخ دادن است.

«محمد شیاع السودانی» افزود: ما بر موضع ثابت و اصولی عراق در ارتباط با مبارزه ملت فلسطین برای تحقق آزادی خود و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف تاکید می‌کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت حسن روابط ایران و عراق تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم که گروهی بخواهد از سرزمین عراق خطری را متوجه ایران کند.

نخست وزیر عراق اضافه کرد: ما توانسته ایم هر آنچه را که ممکن است به امنیت ایران خدشه‌وارد کند کنترل کنیم تا امنیت در مرز ایران و عراق محقق شود.

محمد شیاع السودانی صبح امروز در صدر هیاتی عالی رتبه برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

حکیم: جنایات رژیم صهیونیستی مصداق نسل‌کشی است

رئیسی: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکایی‌ها از آن نباید بدون کیفر بماند

رئیسی: امروز ملت فلسطین بیش از همیشه به حمایت کشورهای اسلامی نیاز دارد

کلیدواژه