عقرب 10, 1402 09:54 Asia/Kabul
  • حکیم: جنایات رژیم صهیونیستی مصداق نسل‌کشی است
    حکیم: جنایات رژیم صهیونیستی مصداق نسل‌کشی است

رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا ،جنایات رژیم صهیونیستی را مصداق نسل‌کشی عنوان کرد و گفت، جامعه جهانی برای جلوگیری از کشتار سازمان‌یافته فوراً اقدام کند.

به گزارش رادیو دری، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق  در پیامی اظهار کرد : جنایات وحشیانه علیه ملت مظلوم فلسطین را بشدت و بانگرانی پیگیری می‌کنیم.

حکیم ادامه داد : تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی بمباران در اردوگاه جبالیاست که یک منطقه مسکونی کاملا ویران شد و شمار زیادی قربانی به جای گذاشت که اکثرشان زنان و کودکان هستند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: محاصره غزه و بمباران آن از آسمان و زمین و دریا و استفاده از سلاح‌ها و بمب‌ها و موشک‌های فسفری که در قوانین بین‌المللی ممنوع است؛ بر اساس منشورهای سازمان ملل مصداق روشن نسل‌کشی تمام‌عیار بهشمار می آید و رژیم صهیونیستی از پیامدهای حقوقی آن نمی‌تواند فرار کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیام خود تاکید کرد: لازم است که جامعه جهانی برای توقف جنایت و نسل‌کشی و ریخته شدن خون‌ها و کشتار سازمان‌دهی‌شده که همه ابعاد زندگی مردم را هدف قرار می‌دهد، فورا اقدام کند.

درحالی که عملیات طوفان الاقصی وارد بیست و ششمین روز خود شده، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که به دنبال بمباران وحشیانه یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، صدها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

 

کلیدواژه