عقرب 27, 1402 13:47 Asia/Kabul
  • بهره‌برداری از نخستین بیمارستان فوق تخصصی اورولوژی ایران در مشهد
    بهره‌برداری از نخستین بیمارستان فوق تخصصی اورولوژی ایران در مشهد

نخستین بیمارستان تمام هوشمند و فوق تخصصی اورولوژی ایران در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش رادیو دری؛ این بیمارستان با عنوان "ایرانیان" و با حضور مشاور عالی وزیر بهداشت و رییس سازمان نظام پزشکی ایران  در مشهد گشایش یافت.

بیمارستان ایرانیان ۶۸ تختخوابی است و در همه زمینه های تخصصی اورولوژی، خدمات ارایه می دهد و همه تجهیزات این رشته پزشکی در آن فراهم است.

۱۰ نفر از پزشکان متخصص ساختمان این بیمارستان را در مزایده ای خریداری کردند و بنای این ساختمان را در مدت ۲ سال بازسازی و  و آن را  به  بیمارستان تمام هوشمند و فوق تخصصی اورولوژی تبدیل کردند.

دکتر محمدرضا دارابی رئیس بیمارستان ایرانیان در مراسم بهره برداری آن، از تکمیل بودن کادر درمان فوق تخصصی در این مرکز و تامین تجهیزات مورد نیاز آن خبر داد.

همچنین مشاور عالی وزیر بهداشت و بنیانگذار ارولوژی نوین ایران نیز در این مراسم با تشریح رشد پزشکی کشور در سال های پس از انقلاب گفت:  پیش از انقلاب مردم ایران از بسیاری خدمات پزشکی محروم بودند و فقط در حوزه اورولوژی برای ۳۰ میلیون جمعیت کشور، ۱۵۰ اورولوژیست فعالیت داشت، اما امروز برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور هزار و ۵۰۰ جراح کلیه و اورولوژیست فعالیت می کنند.

دکتر ناصر سیم فروش افزود: تاکنون ۶۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده و از انتقال بیماران به کشورهای دیگر برای درمان جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: اکنون سالانه هفت هزار پزشک در ایران  تربیت می شوند و ایران در برخی از رشته های پزشکی در دنیا سرآمد است.

وان بالای تحقیقات علمی و پزشکی ایران در منطقه

رئیسی: ایران، قطب گردشگری سلامت در منطقه است

کلیدواژه