عقرب 29, 1402 19:24 Asia/Kabul
  • دبیر ستاد حقوق بشر ایران: سازمان ملل حقوق کودکان غزه را به رسمیت بشناسد
    دبیر ستاد حقوق بشر ایران: سازمان ملل حقوق کودکان غزه را به رسمیت بشناسد

دبیر ستاد حقوق بشرجمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان ملل متحد حقوق کودکان مظلوم فلسطین در باریکه غزه را نیز به رسمیت بشناسد.

به گزارش رادیو دری، «کاظم غریب‌آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: ۲۰ نوامبر از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی کودک نام‌گذاری شده‌ است؛ اگر کودکان غزه را هم جزو کودکان جهان به شمار می‌آورند، خوب است حق کودکی کردن، حق ادامه حیات و رشد کردن را امسال برای این کودکان مظلوم هم به رسمیت بشناسند.

آمارهای رسمی فلسطین نشان می دهد که جنایتکاران صهیونیستی فقط در طول ۲۴ ساعت، ۳۰۰ کودک مظلوم و بی گناه فلسطینی را در بمباران‌های مناطق مختلف باریکه غزه به شهادت رسانده اند.

بر اساس این گزارش، کودکان فلسطینی به همراه شمار دیگری از غیرنظامیان در جریان بمباران شدید بیمارستان‌ها و مدارس در باریکه غزه و حمله هواپیماهای رژیم اسرائیل به گروهی از آوارگان فلسطینی به شهادت رسیدند.

تداوم بمباران باریکه غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی این رژیم تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

۷۰ درصد شهدای غزه زنان و کودکان هستند

کلیدواژه