سرطان 25, 1402 14:54 Asia/Kabul
  • غریب‌ آبادی: عدالت در برخورد با عاملان ترور شهید سلیمانی اجرا می‌شود
    غریب‌ آبادی: عدالت در برخورد با عاملان ترور شهید سلیمانی اجرا می‌شود

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد : عدالت در برخورد با عاملان ترور شهید سردار سلیمانی اجرا می‌شود.

سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و تعدادی از همراهانشان  سوم ژانویه 2020 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در  فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

" کاظم غریب‌آبادی "  دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: اقدام آمریکا در ترور این شهدا جنایت علیه بشریت است و عدالت در برخورد با عاملان ترور شهید سلیمانی اجرا می‌شود.

به گزارش رادیو دری، غریب‌آبادی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از روسا و اساتید دانشگاه‌های عراق  افزود: جمهوری اسلامی ایران با حقوق بشر هیچ مشکلی ندارد اما با سیاسی کردن و استفاده ابزاری از حقوق بشر مخالف است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت :  غربی‌ها تلاش می‌کنند بدون توجه به تنوع فرهنگی، سبک زندگی خود را به جهان تحمیل کنند، استانداردهای دوگانه و تحمیل هنجارها به سایر کشورها در حوزه حقوق بشر یک آسیب مهم در این حوزه است و با آن مخالفیم.

غریب‌آبادی، به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و بحران یمن اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نقض حقوق بشر  است و  آمریکا هر قطعنامه‌ای که علیه رژیم اسرائیل صادر می‌شود وتو می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر،  گفت: ایران و عراق قربانی تحریم‌ و ترور هستند،  در عراق در اثر تحریم های آمریکا و غرب ۵۰۰ هزار کودک بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

غریب‌آبادی،   خاطرنشان کرد : در ایران و عراق هزاران نفر قربانی تروریسم شدند و عاملان این جنایات گروهک های تروریستی بودند که   کشورهای مدعی حقوق بشر ایجاد کردند.

شهید قاسم سلیمانی امروز در دنیا تبدیل به یک مکتب شده است

کلیدواژه