قوس 12, 1402 15:15 Asia/Kabul
  • برگزاری رزمایش‌ مشترک در مرزهای ایران و عراق باعث تأمین امنیت پایدار می‌شود
    برگزاری رزمایش‌ مشترک در مرزهای ایران و عراق باعث تأمین امنیت پایدار می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق گفت : برگزاری رزمایش‌ مشترک در مرزهای ایران و عراق باعث تأمین امنیت پایدار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، "سرلشکر محمد باقری" رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امروز ( یکشنبه )  در اولین سفر رسمی خود به کشور عراق در دیدار با  ژنرال  "  عبدالامیر یارالله "  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور با اشاره به مشترکات فراوان و روابط حسنه‌ دو ملت ایران و عراق، گفت: ثبات و امنیت خوبی در عراق برقرار است و این کشور در مسیر رشد و توسعه در حال حرکت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه برگزاری رزمایش‌ مشترک در مرزهای ایران و عراق باعث تأمین امنیت پایدار در مرزها می‌شود، تاکید کرد: مرزهای مشترک دو کشور فرصتی برای افزایش همگرایی‌ و سود بردن هر دو ملت از ظرفیت‌های متقابل است.

 "سرلشکر محمد باقری"   دوران جنگ با داعش را برگ زرینی در تاریخ دو کشور عنوان کرد و افزود: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس میراثی گران‌بها برای مردم دو کشور است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح  با اشاره به اینکه گسترده‌ ترین و موثرترین بخش‌ها مربوط به همکاری‌های آموزشی است، تصریح کرد: دو کشور دارای تجربیات خوب و ارزشمندی در جنگ با تروریسم دارند و می‌توانند با یک طراحی مناسب تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

رئیس ستاد ارتش عراق نیز ضمن ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی ایران  بابت همکاری صادقانه در مبارزه با داعش و یاد شهید سلیمانی، آمادگی کامل نیروهای مسلح عراق را برای توسعه مبادلات نظامی، دفاعی، آموزشی و رزمایش‌های مشترک و  تبادل تجارب اعلام نمود.

"سرلشکر باقری" وارد بغداد شد

کلیدواژه