قوس 23, 1402 10:44 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: عدم توقف جنگ غزه، شرایط منطقه را از کنترل خارج می‌کند
    امیرعبداللهیان: عدم توقف جنگ غزه، شرایط منطقه را از کنترل خارج می‌کند

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا درک کند عدم توقف جنگ غزه، شرایط منطقه را از کنترل خارج می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو، با «رتنو مرسودی» وزیر خارجه اندونزی دیدار و رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به لزوم افزایش تلاش مشترک برای توسعه روابط دوجانبه، بر اهمیت اجرای توافقات میان رئیسان دو کشور تاکید کرد و در همین راستا از همتای خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با بیان اینکه موضوع اول در غزه، پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی است، گفت: آمریکا و رژیم اسرائیل با توجه به‌ ناکامی در تحقق هیچ‌یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه غزه، با تداوم جنگ به‌دنبال تکمیل بررسی‌ها و طراحی‌های خود برای غزه پساجنگ هستند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد، آمریکا باید به درستی درک کند که عدم توقف جنگ علیه غزه، می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کرده و شرایط در منطقه از کنترل خارج شود.

رتنو مرسودی، وزیر خارجه اندونزی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از تداوم مشورت‌های مشترک درخصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، شرایط در غزه را سخت و نگران کننده توصیف کرد و بر لزوم ادامه تلاش ها به‌منظور پایان دادن به حملات علیه غزه و توقف جنگ تاکید کرد.

مرسودی با اشاره به نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض گفت: نشست ریاض یک پیام مهم‌ داشت و آن اینکه کشورهای اسلامی متحد هستند.

وزیر خارجه اندونزی با اشاره به نتیجه رأی گیری روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل، آن را نشان دهنده بزرگتر شدن حمایت جهانی از آتش‌بس دانست.

وزیر امور خارجه اندونزی همچنین مسئله آتش بس را مهم و اولویت اول در غزه دانست و گفت: لازم است برای این منظور تلاش‌ها ادامه یابد.

امیرعبداللهیان: رفتار غیرانسانی رژیم اسرائیل در غزه ماهیت داعشی دارد

ایران مقام نخست را در جمع کشورهای پناهجو پذیر دارد

کلیدواژه