جدی 02, 1402 13:05 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های خوزستان و کرمان ایران، انتخابات 11 اسفند/حوت را بسیار مهم، تعیین‌‌کننده، راه‌ حل مشکلات و زمینه‌ساز تحول خواندند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در آستانه سالگر شهادت سردار رشید اسلام شهید قاسم سلیمانی برگزار شد در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفتند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند تصریح کردند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

رهبر معظم انقلاب، بخش دیگری از سخنانشان را به مسئله بین‌المللی و اسلامی غزه اختصاص دادند و گفتند: این حادثه از دو جنبه بی‌نظیر است؛ هم از سمت رژیم صهیونیستی، چراکه هرگز اینگونه سفّاکی، جنایتگری، خونخواری، کودک‌کشی، خباثت، بی‌رحمی و انداختن بمب سنگرشکن بر روی سر بیماران و بیمارستان‌ها دیده نشده است، و هم از طرف مردم و مبارزان فلسطینی، چون اینگونه صبر، مقاومت و دشمن را دیوانه کردن، بی‌سابقه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: با وجود آنکه آب، غذا، دارو و سوخت به این مردم نمی‌رسد اما آنها مثل کوه ایستاده‌اند که همین تسلیم نشدن، آنان را پیروز می‌کند چرا که خداوند با صابران است؛ همچنانکه نشانه‌های پیروزی امروز دیده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب ، ناتوانی رژیم صهیونیستی را با وجود انبوه تجهیزات و امکانات از دیگر جنبه‌های مهم این رویارویی بی‌نظیر خواندند و افزودند: شکست رژیم صهیونیستی در این حادثه شکست آمریکا هم هست و امروز در دنیا هیچ‌کس تفاوتی میان رژیم اشغالگر با آمریکا و انگلیس نمی‌گذارد و همه می‌دانند که اینها یکی هستند.

ایشان تاکید کردند: «پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب و آمریکا و ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند.»

رهبر انقلاب اسلامی، وتوی چند قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس و قطع بمباران‌ها را اقدام بی‌شرمانه دولت آمریکا و همدستی با رژیم صهیونیستی برای ریختن بمب بر روی کودک، زن، پیرمرد، بیمار و دیگر مردم بی‌دفاع خواندند و افزودند: کمک به مقاومت وظیفه همه، و کمک به رژیم صهیونیستی، جنایت و خیانت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جلوگیری از رسیدن کالا، نفت و سوخت به رژیم صهیونیستی که حتی جلوی رسیدن آب به مردم غزه را گرفته است، وظیفه دولت‌های اسلامی خواندند و تصریح کردند: «امروز وجدان دنیا به درد آمده است. مردم در آمریکا و اروپا به خیابان‌ها می‌آیند و برخی شخصیت‌های سیاسی و رؤسای دانشگاهها و دانشمندان آنها به حمایت دولت‌های خود از رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کنند اما با این وجود،‌ برخی دولت‌ها همچنان به کمک‌های خود به رژیم سفاک ادامه می‌دهند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: «بی‌تردید پیروزی با جبهه حق است و رژیم غاصب صهیونیستی ریشه‌کن خواهد شد و امیدواریم شما جوانان این آینده حتمی را به چشم خود ببینید.»

 

آمریکا با آتش بس در غزه مخالفت کرد

نشست شورای امنیت برای قطعنامه آتش بس در غزه باز هم به تعوق افتاد

رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونیستی در حادثه «طوفان‌الاقصی» ضربه فنی شد

کلیدواژه