رد اتهامات آمریکا علیه نیروهای مسلح ایران از سوی سفیر ایران در سازمان ملل
(last modified 1402-10-13T04:40:01+00:00 )
جدی 13, 1402 09:10 Asia/Kabul
  • رد اتهامات آمریکا علیه نیروهای مسلح ایران از سوی سفیر ایران در سازمان ملل
    رد اتهامات آمریکا علیه نیروهای مسلح ایران از سوی سفیر ایران در سازمان ملل

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل با رد اتهامات آمریکا علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.

به گزارش رادیو دری، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز سفیر و نماینده فرانسه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (ژانویه ۲۰۲۴)، نوشت: علاوه بر نامه‌های قبلی اینجانب، از جمله آخرین نامه مورخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳ (S/۲۰۲۳/۹۵۳)، مایلم اتهامات بی اساس مطرح شده علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نامه نماینده ایالات متحده در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت مورخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ را دوباره قویا رد کنم.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می کند که هیچ گروه وابسته به نیروهای مسلح این کشور چه در سوریه، چه در عراق و چه در جاهای دیگر، تحت کنترل مستقیم این کشور یا به نمایندگی از آن فعالیت نمی کند. در نتیجه، ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.

وی تصریح کرد: اقدامات غیرقانونی مستمر ایالات متحده در نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد در منطقه به ویژه در جمهوری عربی سوریه مشهود است و با انتشار اطلاعات نادرست و ادعاهای بی اساس علیه ایران قابل کتمان یا توجیه نیست.

رژیم اسرائیل مسئول تمام اقدامات نادرست بین المللی علیه ایران است

 امیر سعید ایروانی روز سه شنبه در نامه ای دیگر به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز سفیر فرانسه در سازمان ملل بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (ژانویه ۲۰۲۴) گفت: محکومیت فوری و اقدام قاطع جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در پاسخ به اقدامات تروریستی و فعالیت های بی ثبات کننده اسرائیل در منطقه، به ویژه جنایات وحشیانه مستمر آن علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن، ضروری است چراکه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و جهانی به شمار می رود.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه بر حقوق مشروع و ذاتی خود که در قوانین بین المللی و منشور ملل متحد تصریح شده است، برای پاسخ قاطع به هرگونه تهدید و اقدام غیرقانونی ناشی از رژیم اسرائیل تاکید می کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر عزم راسخ برای اعمال این حقوق برای حفظ امنیت، منافع ملی و مردم خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله تاکید می کند.

هشدار سفیر ایران در سازمان ملل درباره خطر سلاح های هسته‌ای رژیم اسرائیل

کلیدواژه