رد اتهامات آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه تهران از سوی سفیر ایران در سازمان ملل
(last modified 1403-05-03T04:27:00+00:00 )
اسد 03, 1403 08:57 Asia/Kabul
  • رد اتهامات آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه تهران از سوی سفیر ایران در سازمان ملل
    رد اتهامات آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه تهران از سوی سفیر ایران در سازمان ملل

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت، اتهامات آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و گفت: هدف از چنین اتهامات صرفاً تلاشی کینه‌توزانه برای منحرف کردن توجهات بین‌المللی از علل ریشه‌ای وضعیت فعلی منطقه و حمایت از رژیم اسرائیل است.

به گزارش رادیو دری، "امیر سعید ایروانی" سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز سه شنبه در نامه ای به رئیس شورای امنیت و نیز دبیرکل سازمان ملل گفت: نمایندگان ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه بار دیگر از تریبون شورای امنیت برای طرح اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده کردند.

در این نشست، نماینده رژیم اشغالگر اسرائیل که رهبران و مقامات آن دستانشان به خون مردم بی‌گناه فلسطین آلوده است، به نشر اکاذیب و اطلاعات نادرست علیه ایران پرداخت.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: شرم‌آور و ناامیدکننده است که سه عضو دائم شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه، در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل و حملات به زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامیان در یمن سکوت کرده‌اند، به ویژه وقتی که نماینده این رژیم قانون‌گریز و یاغی به صراحت اعلام کرده است که بندر حدیده یک هدف نظامی است، با وجود اینکه معاون دبیرکل و اعضای شورای امنیت این بندر را به عنوان شریان حیاتی برای میلیون‌ها نفر در یمن توصیف کرده‌اند.

"امیر سعید ایروانی" ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به شدیدترین شکل ممکن حملات تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۴ به بندر الحدیده یمن را که غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داده است، محکوم می‌کند.

ایروانی افزود: چنین اقدامات غیرقانونی که نقض فاحش حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یمن، منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل، به ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه محسوب می‌شود، نمی‌تواند تحت عنوان دفاع مشروع یا ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد توجیه شود. شورای امنیت باید به طور قاطع این جنایت هولناک رژیم اسرائیل را محکوم کند.

شهادت سه تن در تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن

تاکید سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی

کلیدواژه