جدی 14, 1402 10:53 Asia/Kabul
  • قالیباف: اقدامات عاجزانه دشمنان، هیچ‌گونه اثری در عزم راسخ مردم ایران نخواهد داشت
    قالیباف: اقدامات عاجزانه دشمنان، هیچ‌گونه اثری در عزم راسخ مردم ایران نخواهد داشت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با تسلیت واقعه تروریستی در کرمان گفت: اقدامات مذبوحانه و عاجزانه که با دست عیان دشمنان اجرا می‌شود، هیچ‌گونه اثری در عزم راسخ و متعهدانه مردم ایران نخواهد داشت.

عصر چهارشنبه در مراسم سالروز شهادت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، جنوب ایران، دو انفجار تروریستی در میان زائران این مراسم روی داد که منجر به شهادت 84 نفر و مجروح شدن 284 نفر شد.

سران و مقامات ارشد بسیاری از کشورها در پیام‌هایی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان ایرانی این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

واکنش‌ نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف جهان به انفجار تروریستی در کرمان

درپی جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان، هیات دولت ایران امروز پنجشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

فردا در سراسر ایران عزای عمومی است

به گزارش رادیو دری، محمدباقر قالیباف با ابراز تأسف برای وقوع حادثه ناجوانمردانه و تروریستی انفجار در گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز منجر شد، گفت: این فاجعه مصیبت‌بار و غیرانسانی که در نهایت رذالت، بی‌شرمی و عداوت دشمنان علیه ملت رشید ایران روی‌ داد و مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را مظلومانه در خون کشانید، ثابت کرد که این جاهلان و کوردلان تا چه اندازه از حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های نظام و میثاق با شهدا ترس و نگرانی دارند.

قالیباف افزود: مردم رشید و متدین این مرز و بوم از وفاداری خویش با مواضع انقلابی که سال‌ها بر آن ایستادگی کرده‌اند دست برنخواهند داشت و این اقدامات مذبوحانه و عاجزانه که با دست عیان دشمنان اجرا می‌شود هیچ‌گونه اثری در عزم راسخ و متعهدانه آنان نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: عذاب و نفرین خداوند بر ایادی کفر و الحاد که به‌دلیل عجز و ناتوانی از رویارویی در میادین نبرد و رزم، این‌گونه با بی‌شرمی و سفاکی بهترین بندگان خدا را آماج دشمنی و کینه‌ورزی خویش قرار می‌دهد.

قالیباف با تاکید بر اینکه لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند، گفت: همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

وی ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

ایران سیاهپوش شد؛ آخرین آمار شهدا و زخمی‌های دو انفجار خونین در کرمان

رئیسی: ترور خللی در انسجام، امنیت و راهبرد ملت ایران ایجاد نمی‌کند

کلیدواژه