جدی 27, 1402 14:59 Asia/Kabul
  • همکاری های هرات و خراسان رضوی در حوزه های گردشگری و فرهنگی بیشتر می شود

مدیر کل اداره گردشگری ولایت هرات افغانستان گفت: در آینده نزدیک همکاری های بیشتری در حوزه های گردشگری و فرهنگی بین هرات و خراسان رضوی انجام خواهد شد.

رحمت الله گل محمدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد سفر هیات گردشگری هرات به خراسان رضوی اظهار کرد: این هیات به دعوت مقامات جمهوری اسلامی ایران انجام شد و جلسات متعددی با مسوولان حوزه های مختلف خراسان رضوی داشتیم.

وی افزود: این سفر به منظور توسعه همکاری های فرهنگی با توجه به مشترکات موجود انجام شده تا هرات و مشهد پل ارتباطی قویتری بین افغانستان و ایران باشند، در جلساتی هم که برگزار شد مسایل خوبی مطرح شد و در آینده نزدیک همکاری های بیشتری بین ادارات دو کشور در حوزه های گردشگری و فرهنگی انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره گردشگری ولایت هرات عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این دیدار ها تبادل چند تور گردشگری بین هرات و مشهد بود و به این نتیجه حاصل شد که در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده این کار انجام شود.

گل محمدی بیان کرد: همچنان قرار شد که تعدادی از هنرمندان برجسته ایرانی و افغانستانی در نمایشگاه های مشترکی در هرات و مشهد و یا دیگر شهرهای دو کشور شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در مورد مرمت آثار تاریخی و باستانی هرات هم صحبت هایی شد و به نتایج مفید و مثبتی رسیدیم و قرار شده در آینده نزدیک مسوولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران به هرات بروند و تفاهمنامه ای در این زمینه به امضا برسد.

 

کلیدواژه