جدی 28, 1402 10:22 Asia/Kabul
  • گفت وگوی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق
    گفت وگوی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در گفت و گویی تلفنی درباره‌ روابط دو جانبه رایزنی کردند.

به گزارش رادیو دری، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در این گفت وگوی تلفنی بر تلاش دوکشور برای حفظ و تأمین امنیت ایران و عراق تأکید کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این گفت و گو تاکید کرد که هرگونه عملیات علیه مردم و دولت ایران از سوی رژیم صهیونیستی با منشأ هر کشوری به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روزسه شنبه (16 ژانویه) در پاسخ به اقدامات تروریستی در کرمان (جنوب ایران) و راسک (جنوب شرق ایران)، با چند فروند موشک بالستیک مقر جاسوسی سرویس خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل عراق و تروریست های مستقر در استان ادلب سوریه را همزمان از سه منطقه مورد هدف قرار داد. 

ضربه سپاه پاسداران به گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل در جنوب شرق ایران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در اطلاعیه هایی بر تداوم مقابله جدی با گروهک های تروریستی و تکفیری تاکید کرد.

در همین راستا، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز روز سه شنبه در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و سفیر فرانسه بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، بر اساس حق ذاتی اش برای دفاع از خود، و مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی در عراق و سوریه را انجام داده است.

درهمین ارتباط، «عدنان السراج» رئیس مرکز توسعه رسانه‌های عراق هم پس از عملیات ضد تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اذعان به اینکه عوامل سرویس جاسوسی اسرائیل در منطقه  کردستان عراق حضور دارند، گفت: ایران بی دلیل هیچ منطقه‌ای را هدف قرار نمی‌دهد.

رویکرد نیروهای مسلح ایران، آشکارا به آمریکا و رژیم صهیونیستی که نقشی اساسی در ایجاد ناامنی و بحران ها در منطقه دارند، نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در راستای حفاظت از مرزهای کشور و تامین امنیت شهروندان ایرانی پاسخی صریح و متناسب به هرگونه تجاوز یا عملیات تروریستی خواهد داد.

حمله بزدلانه اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه و به شهادت رسیدن "سید رضی موسوی"، مستشار نظامی ایران و جنایت گروهک تکفیری داعش در گلزار شهدای کرمان و به شهادت رسیدن ده ها نفر از شهروندان ایرانی، تنها بخشی از جنایات تروریست ها و حامیان غربی - صهیونیستی آنها در ایران بوده است. 

ایروانی: عملیات ضدتروریستی سپاه پاسداران با رعایت تعهدات بین المللی انجام شد

موشک‌های ایران در ادلب و اربیل چه اهدافی را دنبال کردند؟

کلیدواژه