حمل 30, 1403 11:11 Asia/Kabul
  • تحکیم همکاری سه‌جانبه سوریه، عراق و ایران در زمینه‌ مبارزه با تروریسم
    تحکیم همکاری سه‌جانبه سوریه، عراق و ایران در زمینه‌ مبارزه با تروریسم

اعضای کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، راه‌های تعمیق و تحکیم همکاری سه‌جانبه را در زمینه‌ مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش رادیو دری، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه روز چهارشنبه در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت بر اهمیت این کمیته برای تحقیق درباره مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی ضد سه کشور تاکید کرد.

السید گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقرهای دیپلماتیک و کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران تصریح کرد،: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی ضد بخش کنسولی ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی ضد رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

رژیم صهیونیستی دوشنبه 13 حمل در اقدامی تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت هفت نفر از مستشاران ارشد نظامی ایران شد.

در همین راستا، بامداد روز یکشنبه 26حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با "عملیات تنبیهی وعده صادق" با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

رئیسی: عملیات وعده صادق اقدامی محدود و تنبیهی ضد صهیونیست‌ها بود

کلیدواژه