جدی 30, 1402 17:45 Asia/Kabul
  • سیدحسن نصرالله: غزه نماد وحدت خون، سلاح، میدان و هدف امت اسلام است
    سیدحسن نصرالله: غزه نماد وحدت خون، سلاح، میدان و هدف امت اسلام است

دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به دوازدهمین همایش بین المللی «غزه؛ نماد مقاومت» تاکید کرد غزه امروز نماد وحدت خون، سلاح، میدان و هدف امت اسلام است.

دوازدهمین همایش بین المللی «غزه؛ نماد مقاومت» امروز شنبه در تهران، با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای مقاومت، شماری از مقامات ایرانی و نیز میهمانانی از جبهه جهانی مقاومت برگزار شد.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به این همایش با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی، نشان شکست را در ضمیر صهیونیست‌ها حک کرد خاطرنشان کرد: این عملیات به همه‌ کوشش‌ها برای کنار زدن آرمان فلسطین، سیلی سختی نواخت و هیبت رژیم صهیونیستی را از هم پاشید.

نصرالله افزود: غزه امروز نماد است چون در غزه یک مقاومت شریف و پیش‌گام سازش‌ناپذیر وجود دارد؛ چون با مقاومتش در حال بیان سازش‌ناپذیری، سرزندگی، سربلندی، بلندپروازی و آرزوی ملت‌های مسلمان است که تشنه‌ عزت و پیروزی‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان در پیام خود از موضع‌گیری‌های اصیل و حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مسأله فلسطین قدردانی کرد و گفت: مقاومت اسلامی لبنان پیمان بسته که تا هنگام پیروزی غزه در جایگاه یاری آن باقی بماند.

در همین حال، محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران نیز در این همایش با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مقابله با محور مقاومت ناتوان هستند، گفت: ائتلاف و همبستگی و اتحاد محور مقاومت حول مسجدالاقصی و مجاهدان فلسطین در طوفان الاقصی به‌وجود آمد.

الدیلمی افزود: دشمن صهیونیستی در بیش از ۱۰۰ روز در سایه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های علنی و بی‌سابقه غربی‌ها و با همدستی برخی کشورهای عربی، باتعصب شدید مرتکب جنایت می‌شود و در مقابل این وضعیت خطرناک، مومنان و صادقان به حرکت در آمده‌اند.

سفیر یمن در تهران افزود: جبهه‌های پشتیبان از جمهوری اسلامی ایران، لبنان، عراق و سوریه و جبهه یمن و همه آزادگان جهان برای پشتیبانی از ملت فلسطین و غزه پایدار است و اگر فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها نبود این جبهه‌ها هم نمی‌توانستند کار شایسته‌ای انجام دهند.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران هم در همایش غزه گفت: در مرحله حساس و مهمی قرار داریم و در چهارمین ماه مبارزه با رژیم صهیونیستی، شاهد مقاومت صبر افسانه‌ای مردم غزه هستیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی روبه زوال و با بحران‌های متفاوتی مواجه است، تاکید کرد: مشکل ما برخی حکام عرب است که توطئه می‌کنند و خواستار خلع سلاح مردم غزه هستند و امیدواریم پس از جنگ شاهد یک تغییر در این کشورها باشیم و از ملت فلسطین حمایت شود چون تاثیر مستقیمی در روند مقاومت و مبارزه دارد.

حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری از رهبران مقاومت اسلامی عراق نیز در این همایش با بیان اینکه ما در یک جنگ و مرحله جدید از نابودی اسرائیل هستیم، گفت: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با یک فریاد قیام کرد و آن قیام به نهضت و در نهایت به یک جبهه مقاومت در کشورهای مختلف منطقه تبدیل شد؛ این مقاومت اکنون همان فریاد امام خمینی (ره) است که به نام خدا و پیامبر شروع شد.

سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این همایش گفت: طوفان الاقصی تمام هیمنه اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی را فروریخت و با وارد شدن این ضربه به این رژیم جعلی، نقطه امید و اتکای آمریکا در منطقه فروپاشید.

ایستادگی مردم غزه در صد روز گذشته بی سابقه بوده است

کلیدواژه