انتقاد ایران از قطع کمک ها به غزه؛ وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد
(last modified 1402-11-13T14:41:24+00:00 )
دلو 13, 1402 19:11 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از قطع کمک ها به غزه؛ وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد
    انتقاد ایران از قطع کمک ها به غزه؛ وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد

وزارت امور خارجه ایران از کشورهایی که کمک هایشان به مردم غزه را در شرایط وخیم و بحرانی جنگ متوقف کرده اند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس خبرهای رسمی منتشر شده توسط آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، تعداد قابل توجهی از کشورهای کمک کننده به آژانس، کمک‌های خود را صرفا به دلیل ادعای اثبات نشده رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک تعدادی از کارکنان آنروا به حماس برای عملیات ۷ اکتبر، متوقف کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برخلاف خواسته قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری مانع ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به فلسطین می‌شود، افزود: این کشورها (آمریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، استرالیا، فنلاند و هلند) غیر از ابراز نگرانی و برخی نمایش‌های سیاسی بی‌اثر، هیچ محدودیتی در روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی ایجاد نکردند و به همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با رژیم و برخی هم به کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و مالی خود به آن ادامه می‌دهند؛ وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد.

در پی اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و ادعای کمک این افراد به حماس، این آژانس هشدار داد که احتمالاً باید تا پایان فوریه فعالیت خود را در سراسر غرب آسیا متوقف کند.

پس از توقف کمک های آمریکا به آنروا تاکنون هفت کشور دیگر از جمله بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، استرالیا، فنلاند و هلند نیز کمک های مالی به این آژانس بین‌المللی را متوقف کردند؛ این اقدام ضدبشری در حالی صورت می گیرد که هیچکدام از این کشورها در قبال چهار ماه نسل کشی آشکار رژیم صهیونیستی در غزه واکنشی بیشتر از ابراز نگرانی از خود نشان نداده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در هفتم اکتبر سال گذشته تا کنون به بیش از ۲۷ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۶ هزار و ۱۳۹ نفر رسیده است. 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اتهامات رژیم صهیونیستی ضد برخی کارکنان "آنروا"

کلیدواژه