دلو 14, 1402 15:41 Asia/Kabul
  • رونمایی از سامانه موشکی هوشمند برد بلند ارتش ایران
    رونمایی از سامانه موشکی هوشمند برد بلند ارتش ایران

سامانه موشکی هوشمند "شفق" با بُرد بلند ۲۰ کیلومتر امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش رادیو دری، سامانه های موشکی هواپایه ضدزره «شفق» و دوربین دید در شب «یوسف» هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در نمایشگاهی با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از این سامانه موشکی گفت: سامانه موشکی هواپایه‌ ضدزره جدید بومی «شفق» که با افزایش بُرد عملیاتی و ارتقای هدف‌گیری اهداف دشمن تا شعاع ۲۰ کیلومتر، با امکان دقت و نقطه‌زنی بالا، قابلیت استفاده در انواع راهبردهای تاکتیکی و عملیاتی را دارد، به دست دانشمندان جهاد خودکفایی هوانیروز و شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولید شد.

سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» افزود: از دیگر خصوصیات این سامانه موشکی، برخورداری از قابلیت Fire & Forget (بزن دررو)، سر جنگی ارتقا یافته و جستجوگر مادون‌قرمز است که در تمامی شرایط بد آب و هوایی و در تمامی ساعات شبانه روز، این سامانه را قادر می‌سازد تا در صورت نصب روی انواع بالگردهای هوانیروز، به انهدام تأسیسات و استحکامات دشمن در تمامی انواع عملیات‌ استفاده شود.

به گفته سرلشکر موسوی، جدیدترین دوربین سامانه‌ پرواز در شب هواپایه‌ هوانیروز با نام «یوسف» نیز دارای قابلیت اجرای عملیات در شب و شرایط نامساعد آب و هوایی است که به صورت کاملاً بومی به همت متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، تولید شده و به مرحله انبوه‌سازی رسیده است.

در این نمایشگاه، سامانه واقع‌نمایی عملیات رزمی، شبیه ساز واقعیت مجازی بالگردها، سامانه‌های خودحفاظتی، پروژه یوسف، انواع موشک‌های کروز هواپایه بردبلند، هوا به سطح ضدزره، موشک قدر، انواع پهپادهای انتحاری شناسایی، سوئیچ بلید و پهپاد انهدامی محرم، انواع قطعات مورد نیاز بالگردی، خودروهای فوق سنگین کیان ۶۰۰ پلاس، ۷۰۰، ۸۰۰، انواع تجهیزات مورد نیاز در حوزه زرهی، عملیاتی و رزم زمینی به نمایش درآمده است.

همچنین از سامانه موشکی قدر 29 با برد 150 کیلومتر، که مجهز به چهار کیلوگرم سر جنگی است که در عملیات‌های انتحاری و شناسایی کاربرد دارد؛رونمایی شد.

موشک کروز هواپایه بلندبُرد حیدر با قابلیت نصب بر روی اغلب بالگردها، مجهز به Seeker یا سر جست‌وجوگر حرارتی، با برد 200 کیلومتر و دقت بالا در نقطه‌زنی اهداف ثابت و متحرک است.

سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد

رونمایی از دو دستاورد جدید نظامی نیروی دریایی ارتش ایران

 

 

کلیدواژه