دلو 14, 1402 19:50 Asia/Kabul
  • کنعانی: حمله آمریکا به عراق و سوریه تامین کننده اهداف اسراییل است
    کنعانی: حمله آمریکا به عراق و سوریه تامین کننده اهداف اسراییل است

سخنگوی وزارت خارجه ایران، حملات نظامی آمریکا به عراق، سوریه و یمن را تامین‌کننده اهداف رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد این حملات، آمریکا را بیشتر از قبل در منطقه درگیر می‌کند و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی حملات نظامی آمریکا را به مناطقی در عراق و سوریه به شدت محکوم کرد و افزود: این حملات، ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و سوریه، حقوق بین‌الملل و نقض صریح منشور ملل متحد است.

وی اظهار کرد: افزون بر حمایت تمام عیار آمریکا از چهار ماه حملات بی‌امان و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه غربی و نیز حملات نظامی به یمن و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، حمله شب گذشته به سوریه و عراق، اقدام ماجراجویانه و خطای راهبردی دیگر دولت آمریکاست که نتیجه‌ای جز تشدید تنش و بی‌ثباتی در منطقه نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: ریشه تنش و بحران در منطقه به اشغالگری رژیم اسرائیل و تداوم عملیات نظامی این رژیم در غزه و نسل‌کُشی فلسطینیان با حمایت نامحدود آمریکا برمی‌گردد و بازگشت ثبات و امنیت در منطقه جز در سایه تمرکز بر ریشه بحران و علاج آن متصور نیست.

در پی کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی روز هشتم دلو به پایگاه آمریکا در مرز سوریه و اردن، ارتش و سران آمریکا روز شنبه از حملات هوایی به مواضعی در مرز سوریه و عراق خبر دادند و مدعی شدند ۸۵ هدف متعلق به نیروهای مقاومت را هدف قرار داده‌اند.

امیرعبداللهیان: توقف نسل کشی در غزه، امنیت را به دریای سرخ باز می‌گرداند

حمله داعش به مواضع ارتش و الحشد الشعبی عراق همزمان با تهاجم آمریکا

کلیدواژه