دلو 18, 1402 16:34 Asia/Kabul
  • پیشرفت فوق العاده ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی باعث وحشت دنیای استکبار شده است

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: پیشرفت فوق العاده ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تحریم های شدید غرب، باعث وحشت دنیای استکبار شده است.

محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری اظهار کرد: این پیشرفت در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی و علم و فناوری به حدی بوده که دشمنان دیگر فکر و جرات حمله به جمهوری اسلامی ایران را هم نمی کنند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های شگرفی در حوزه سیاست، روابط بین الملل، ملت سازی و توسعه و علم و فناوری بوده ایم و در المپیادهای مختلف بین المللی در بخش های مختلف، جوانان تحصیلکرده ایرانی مدال های رنگارنگی را کسب می کنند، در حوزه سازندگی و سازه های شهری هم پیشرفت های قابل توجهی شده و توسعه شهرها و جاده ها کاملا مشهود.

این کارشناس افغان عنوان کرد: امروز در ایران اسلامی شاهد ساخت موشک هایی با برد چندین هزار کیلومتری هستیم و در عرصه هوافضا موشک های ماهواره بر ساخته می شود، انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم نیز با وجود فشارهای بین المللی در سطح بسیار بالایی قرار گرفته و ایران اسلامی جزء محدود کشورهایی است که در این حوزه فعالیت دارد. این پیشرفت و خودکفایی در بسیاری عرصه ها برای کشوری که از طرف استکبار جهانی تحریم مطلق بوده قابل تمجید فراوان است.

به گفته مختاری در عرصه روابط بین الملل هم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت قابل توجه در دنیا مطرح و تاثیرگذاری آن در عرصه بین المللی مشهود است و در بسیاری عرصه ها به عنوان الگویی برای مدیریت و سیاست به شمار می رود. در پیشرفت های علمی و صنعتی هم مثال بسیار خوبی از یک نظام اسلامی است، این روند با سرعت قابل توجهی ادامه دارد که جای تبریک برای تمام امت اسلامی دارد چون امت اسلامی امت واحده است.

این کارشناس افغان بیان کرد: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود" تشعشعات و درخشش نور این انقلاب در اقسانقاط جهان به ویژه در میان ملت های مسلمان اثرات فراوانی داشت، هر گام مثبتی که در هر حوزه ای در یک کشور اسلامی برداشته شود افتخار آن متعلق به تمام امت اسلامی است چون مسلمانان باهم برادرند و پیشرفت و افتخار یک کشور اسلامی شامل حال تمام کشورهای اسلامی می شود.

 

کلیدواژه