دلو 20, 1402 16:42 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: مقاومت امروز غزه میراث دفاع مقدس است
    خطیب جمعه تهران: مقاومت امروز غزه میراث دفاع مقدس است

امام جمعه موقت تهران گفت: غزه قطعه‌ای از زمین دفاع مقدس و میراث آن است و جبهه‌ای که امروز رو به روی مردم غزه روبرو ایستاده، همان جبهه‌ای است که در دوران دفاع مقدس مقابل مردم ایران ایستاد.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران افزود: هدف این جبهه امروز اشغالگری و تجاوز و جنایت علیه شهروندان غزه است و استقامت بی‌نظیر مجاهدان و محوریت اسلام از دیگر مشترکات این صحنه تاریخی با دفاع مقدس در ایران است.

وی اظهار کرد: غزه از زمین و هوا و دریا محاصره شده و از حداقل های حیات محروم است و از هر سو مورد تجاوز انواع سلاح‌های پیشرفته قرار گرفته است، اما مردمش چون کوه ایستاده‌ و جهان را در بهتی عمیق فرو برده‌اند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد:  فقط در مکتب الهی اسلام است که انسان‌ها به چنین مقامی دست یافته‌اند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه دفاع مقدس، ما را به خودباوری، مقاومت و امید رساند گفت: امروز ملت ایران باید در کنار صندوق‌های رای این خودباوری را به نمایش بگذارند.

وی افزود: امروز دشمن، عزت و یکپارچگی کشور را هدف قرار داده است و ما باید ۲۲ بهمن را به  نقطه اوج و شکوه  عظمت و اقتدار ملت ایران تبدیل کنیم.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یعنی حضور در کنار شهدا، ایثارگران و مجروحان و حضور در کنار مردم قهرمان غزه و یمن و محور مقاومت.

ابوترابی فرد گفت: عزت و اقتدار امروز ایران را قدر بشناسیم و کاستی‌ها و ضعف‌ها را ببینیم و آنها را نقد کنیم اما بر سرمایه بزرگ جمهوریت و اسلامیت پافشاری کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران: کمترین انتظار از دولت‌های عربی قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی است

خطیب نماز جمعه تهران: مردم غزه نقاب از چهره پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی برداشتند

کلیدواژه