دلو 23, 1402 09:59 Asia/Kabul
  • بهترین‌های جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سیمرغ بهترین فیلم برای «مجنون»
    بهترین‌های جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سیمرغ بهترین فیلم برای «مجنون»

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شام یکشنبه در برج میلاد تهران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش رادیو دری، در این جشنواره  ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت کردند که در پایان فیلم مجنون به کارگردانی عباس نادران سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی چهل‌ودومین جشنواره فجر را به خود اختصاص داد.

همچنین بهروز افخمی برای تولید فیلم «صبح اعدام» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و نیز ارسطو خوش رزم برای فیلم «صبح اعدام» و مارال بنی آدم برای فیلم «پروین» سیمرغ بلورین بهترین بازیگران مرد و زن این جشنواره را دریافت کردند.

همچنین در این جشنواره سیمرغ های بلورین به بهترین های دو بخش مقاومت و بین الادیان و برگزیدگان بهترین چهره‌پردازی، طراحی صحنه، بهترین صدابرداری، طراحی لباس، صداگذاری، موسیقی، تدوین،  فیلمبرداری، پویانمایی فیلمنامه، بهترین بازیگر مکمل مرد و زن، بهترین جلوه‌های بصری و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی تعلق گرفت.

در بخش بین الملل چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر نیز فیلمسازانی از بنگلادش، قزاقستان و مغولستان، بلغارستان، یونان و اسپانیا شایسته دریافت سیمرغ های بلورین یا دیپلم افتخار شدند. 

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن/دلو- آغاز به کار کرد و از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن/دلو اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینماهای مردمی آغاز شد و ۲۰بهمن/دلو پایان یافت.

فیلمسازانی از ۷۰ کشور در این جشنواره حضور داشتند.

پایان چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر/ «سینما متروپل» بهترین فیلم جشنواره شد

 

کلیدواژه