دلو 29, 1402 12:50 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور در انتخابات و حفظ وحدت ملی
    تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور در انتخابات و حفظ وحدت ملی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت وحدت ملی و انتخابات ۱۱ اسفند/ حوت به عنوان راه‌ حل مشکلات و اصلاح امور، همه را به شرکت پرشور در این رویداد مهم ملی فراخواندند.

به گزارش رادیو دری، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه یازدهم اسفند (اول مارس) همزمان در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، جبهه استکبار را بی‌شک مخالف انتخاباتِ ایران دانستند و گفتند: انتخابات، مظهر جمهوریت نظام بوده و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.

ایشان با اشاره به درخواست یکی از رئیسان جمهوری پیشین آمریکا از مردم ایران برای شرکت نکردن در انتخابات گذشته، گفتند: آن رئیس‌جمهوری، ندانسته به ایران کمک کرد زیرا مردم از سر لج و مخالفت با او، بیشتر و پر شورتر از همیشه در انتخابات شرکت کردند به همین علت آمریکایی‌ها دیگر اینگونه سخن نمی‌گویند اما با شیوه‌های مختلف به دنبال دور و مأیوس کردن مردم از انتخابات هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات را رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و راه اصلاح کشور خواندند و گفتند: همه باید در انتخابات شرکت کنند؛ کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: افرادی هم که وارد میدان انتخابات شده‌اند، از بداخلاقی، بددهنی و توهین و تهمت به دیگران در تبلیغات و فضای مجازی و همچنین از سیاه‌نمایی و بیان مطالب دروغ و خلاف واقع برای جلب نظر مردم اجتناب کنند چرا که این کارها موجب سلب اعتماد خواهد شد.

ایشان با تأکید بر رعایت صحت، سلامت و اتقان (محکم کردن) انتخابات به عنوان مطالبه‌ای همیشگی از مسئولان افزودند: البته در طول این چند دهه، هرگز تخلف انتخاباتی به معنای مورد ادعای دشمن مشاهده نشده و این حرف آنان بی‌اساس است؛ در مواردی هم که برخی ادعاهایی مطرح کردند، پس از تحقیق و بررسی برخی تخلفات مشخص شد اما هیچگاه این تخلفات تغییری در نتایج کلی به وجود نیاورده بود و انتخابات در کشور همیشه صحیح، سالم و متین برگزار شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، اتحاد ملت ایران را رمز پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی خواندند و تأکید کردند: اختلاف‌های سلیقه‌ای و سیاسی نباید در وحدت ملی ایران در مقابل دشمنان تأثیرگذار باشد.ایشان با اشاره به رشد و قوی‌تر شدن انقلاب در عمر پربرکت ۴۵ساله خود در طوفان حوادث و توطئه‌ها و فتنه‌ها، افزودند: "انقلاب به معنای ملت و نظام" با عبور از گردنه‌های سخت، مستحکم‌تر، مقتدرتر و دارای نگاه و تأثیر نافذتر شده‌‌ و امروز باید با درک به‌موقع وظایف اصلی، به‌هنگام به آنها عمل کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، "نگاه به خود و نگاه به دشمن" را دو وظیفه اساسی همگانی برشمردند و گفتند: باید از خود و دشمن ارزیابی صحیح داشته باشید و غفلت از این وظیفه، بلای بزرگی است.

رهبر معظم انقلاب: انتخابات پرشور، تضمین کننده اقتدار و امنیت ملی است

کلیدواژه