حوت 12, 1402 08:42 Asia/Kabul
  • بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی؛ حضور پرشور مردم عامل اقتدار ایران است
    بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی؛ حضور پرشور مردم عامل اقتدار ایران است

رسانه‌های جهان، روز جمعه روایتگر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بودند و این حضور را عامل افزایش اقتدار منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کردند.

به گزارش رادیو دری، رسانه‌های خارجی همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پوشش خبری زنده این رویداد در شبکه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌های خود پرداختند.

حضور پرشور مردم در انتخابات روز جمعه با واکنش های متفاوتی از جانب رسانه های مختلف جهان مواجه شد.

روزنامه بریتانیایی گاردین انتخابات روز جمعه ایران را رای مردم ایران به مشروعیت جمهوری اسلامی و عامل افزایش قدرت آن در منطقه و جهان دانست.

شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا نیز با پوشش کامل فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در زمان رای دادن نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، شرکت در انتخابات را عامل خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان اعلام کردند.

«ای‌بی‌سی‌نیوز» درباره حضور نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز نوشت: پنج کرسی از کرسی های مجلس شورای اسلامی ایران به اقلیت های دینی تعلق دارد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشت: ایرانی ها در حالی روز جمعه پای صندوق های رای رفتند که این انتخابات، آزمونی برای مشروعیت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات در گزارشی آورد: بیشتر مردم ایران روحیات ضداسرائیلی دارند و با جنگ اسرائیل علیه مردم غزه مخالف هستند و شرکت در انتخابات را رای به مقاومت مردم فلسطین می دانند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز حضور بسیاری از مردم در اولین ساعات شروع رای گیری را یادآور شد و نوشت: ایرانی ها در اولین ساعات روز جمعه، برای انتخاب اعضای جدید مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری عازم مراکز رای گیری شدند.

خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را در صدر اخبار خود قرار داد و با اشاره به تحریم ها علیه ایران و نقش جمهوری اسلامی در رهبری محور مقاومت، انتخابات روز جمعه ایران را در نحوه مواجهه جهان با تهران موثر دانست.

شبکه تلویزیونی یورونیوز نیز رای روز جمعه مردم ایران را رای به جمهوری اسلامی عنوان کرد.

شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ هم رای دادن رهبر معظم انقلاب در اولین ساعات شروع رای گیری را در صدر اخبار خود قرار داد و نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه را مثبت ارزیابی کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک وخبرگزاری تاس،  شبکه روسیا الیوم و شبکه المیادین و شبکه المنار هم با پوشش زنده اخبار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هنگام انداختن رای خود در صندوق انتخابات را منعکس کردند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پرشور و شعور مردم ایران اسلامی از ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز و پس از دو مرحله تمدید زمان رای گیری تا ساعت 24 شب گذشته به وقت تهران تمدید شد.

مهلت رأی دادن در انتخابات ایران دو ساعت تمدید شد

کلیدواژه