حوت 15, 1402 18:16 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و عربستان بر تلاش کشورهای اسلامی برای پایان دادن به جنگ غزه
    تاکید ایران و عربستان بر تلاش کشورهای اسلامی برای پایان دادن به جنگ غزه

وزیر خارجه ایران امروز در سفر به عربستان با همتای سعودی اش دیدار و بر تلاش مؤثر برای پایان دادن به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به عربستان رفته است، پس از ورود به جده در دیدار با فیصل بن فرحان، به موضع مشترک ایران و عربستان در حمایت از فلسطین اشاره و تصریح کرد: انتظار ما آن است‌ که‌ در این اجلاس، علاوه بر اعلام مواضع مشترک، گام‌های مؤثری برای حمایت از فلسطین و پایان نسل‌کُشی فلسطینیان برداشته شود.

وی همچنین از طرف سعودی برای قبول پیشنهاد ایران در برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشور‌های سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران روند همکاری های دو کشور را رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت: با طرح برخی موضوعات و اولویت‌های مشترک همکاری، برای پیشبرد این روند  آمادگی داریم.

وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت سخت فلسطین و شرایط اسفناک انسانی در غزه، بر اهمیت اجلاس جده در مسیر تداوم تلاش‌ها برای پایان جنگ علیه فلسطین تاکید کرد.

فیصل بن فرحان همچنین بر اهمیت تلاش‌ دسته جمعی کشورهای اسلامی چه در سازمان همکاری اسلامی و چه در مجامع بین‌المللی برای دستیابی به اهداف مشترک تاکید کرد.

ایران آماده انجام گفت‌ وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است

گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان درباره غزه

کلیدواژه