حوت 21, 1402 14:06 Asia/Kabul
  • کنعانی: کمک آمریکا به مردم فلسطین نمایشی مضحک است
    کنعانی: کمک آمریکا به مردم فلسطین نمایشی مضحک است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران کمک رسانی آمریکا به مردم فلسطین را نمایشی مضحک توصیف و تاکید کرد: با این اقدامات، دیدگاه افکار عمومی دنیا نسبت به رویکرد جنگ طلبانه آمریکا تغییر نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفت:  دولت آمریکا برای توجیه سیاست جنگ طلبانه خود در کنار رژیم صهیونیستی تلاش میکند، اما دیدگاه افکار عمومی دنیا نسبت به رویکرد جنگ طلبانه آمریکا تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت امریکا می‌توانست مانع استمرار جنگ در غزه شود اضافه کرد: در سایه اقدامات آمریکا و حمایت تمام عیار سیاسی و تسلیحاتی و استفاده افراطی دولت واشنگتن از حق تو در سازمان ملل عملا شاهد بودیم که این سازمان هم از حفظ صلح در منطقه باز ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: انتظار این بود که سازمان همکاری‌ اسلامی با توجه به ظرفیت گسترده‌ای که در اختیار دارد، برای توقف جنایات در فلسطین اقدامی جدی کند.

کنعانی ابراز امیدواری کرد با آغاز ماه رمضان و با انسجام بیشتر مسلمان شاهد تغییر وضعیت اسفناک مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی باشیم.

وی درباره تلاش برای اخراج اسراییل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل نیز گفت: اگر مجامع جهانی مدعی حمایت از حقوق زنان هستند، این فوری‌ترین اقدامی است که باید انجام شود.

کنعانی با اشاره به شهادت ۹ هزار زن فلسطینی در جنگ اخیر افزود: اخراج رژیم اسرائیل از کمیسیون مقام زن، سنگ محکی برای مجامع جهانی خواهد بود.

پیام "اسماعیل هنیه" به سران جهان اسلام برای توقف جنگ غزه

کنعانی: تنها ملت فلسطین می‌تواند درباره سرزمین خود تصمیم بگیرد

کلیدواژه