حوت 23, 1402 14:04 Asia/Kabul
  • دریادار ایرانی: نیرو‌های غیرموجه جایی در شمال اقیانوس هند نخواهند داشت
    دریادار ایرانی: نیرو‌های غیرموجه جایی در شمال اقیانوس هند نخواهند داشت

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور‌های دشمن و نیرو‌های غیرموجه منطقه از انجام رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ناراحتند، چون می‌دانند در آینده جایی برای آنها در شمال اقیانوس هند وجود ندارد .

به گزارش رادیو دری، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه با اشاره به حضور پنج کشور دیگر ناظر (عمان، قزاقستان، پاکستان، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان) گفت: هدف از حضور این کشور‌ها در این دوره، رصد کیفیت رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه است تا با کسب آگاهی‌های لازم بدانند در دور بعدی با چه ترکیبی از شناور‌ها در این رزمایش حضور داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره پیام حضور همزمان شناور‌های ایران، چین و روسیه در کنار هم در این رزمایش تصریح کرد: این حضور مشترک یعنی تامین امنیت خطوط کشتیرانی ایران، چین و روسیه به دست قوای دریایی خودشان انجام می‌شود.

به گفته امیر دریادار شهرام ایرانی، هم‌اکنون جهان از حالت تک قطبی خارج شده و هندسه جهانی به سمت جهان چند قطبی درحال حرکت است و در این شرایط کشور‌هایی مثل ایران، چین و روسیه و با توانمندی‌های خود در دریا‌ها حضور پیدا می‌کنند تا از اقتصاد ملی و توسعه کشورشان دفاع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشور‌های دوست از انجام رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ خوشحال هستند، اما کشور‌های دشمن و نیرو‌های غیرموجه منطقه از انجام این رزمایش ناراحتند، چون می‌دانند در آینده جایی برای آنها در شمال اقیانوس هند وجود نخواهد داشت.

نشست خبری رزمایش مرکب امنیت دریایی 2023

کلیدواژه