حمل 01, 1403 13:17 Asia/Kabul
  • رئیسی درباره تجاوز صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران فلسطینی هشدار داد
    رئیسی درباره تجاوز صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران فلسطینی هشدار داد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به سران کشورهای اسلامی، درباره هرگونه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در قدس شریف و مسجدالاقصی علیه نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

به گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی» در پیامی خطاب به سران کشورهای اسلامی تاکید کرد: بی‌تردید امروز تداوم نسل‌کشی در غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فلسطین اصلی‌ترین دغدغه امت اسلامی است.

وی افزود: یکی از اهداف خطرناک رژیم جعلی اسرائیل از بین بردن همه آثار حیات و هویت فلسطینی، ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی و مدنی و کوچاندن اجباری ساکنان باریکه غزه و کرانه باختری به کشورهای مجاور است و این رژیم عامدانه سیاست نابودی کامل ملت و هویت فلسطین را با همدستی آمریکا دنبال می‌کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران مسوولیت جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در فلسطین و غزه را بر عهده سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و دادگاه بین‌المللی لاهه دانست و گفت: در این شرایط حساس و در ماه مبارک رمضان، جمهوری اسلامی ایران با هشدار درباره تداوم بی‌رحمانه نسل‌کشی آشکار یک ملت، بار دیگر برلزوم اقدامات موثر با هدف توقف نسل‌کشی، رفع کامل محاصره و سپردن آمران و عاملان رژیم جنایتکار (اسرائیل) به دست عدالت تاکید می کند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به تازگی مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی را برای جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی بستند.

با این حال، به رغم تدابیر سخت امنیتی رژیم اشغالگر قدس، دهها هزار نمازگزار فلسطینی از ایستگاه ایست بازرسی قلندیا عبور کردند تا برای اقامه نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجدالاقصی شوند.

درهمین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره نصب موانع در مسجد الاقصی و تداوم اقدامات ضد انسانی در این مکان، تاکید کر: فلسطینیان در برابر تلاش‌های رژیم اشغالگرقدس ساکت نخواهند ماند.

مسجدالاقصی به‌عنوان نماد اصلی هویت اسلامی- فلسطینی بیت‌المقدس شناخته می‌شود و رژیم جعلی اسرائیل تلاش می کند این مکان مقدس را از بین ببرد، اما ایستادگی و هوشیاری مردم فلسطین، تلاش های رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته و با شکست روبه‌رو کرده است.

ادامه جنایت هولناک رژیم اسراییل در غزه و شهادت دستکم ۳۹ فلسطینی

حماس: سازمان ملل متحد به رژیم اسرائیل برای نسل‌کشی فلسطینیان چراغ سبز نشان می‌دهد

کلیدواژه